عدم ثبت طلاق در روز ازدواج/ افزایش ۳۰ میلیون ریالی، هدیه ازدواج کارمندان دولت – اخبار اجتماعی

برگزاری جشنواره هفته ازدواج از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه؛

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان از عدم ثبت طلاق در روز ازدواج و افزایش ۳۰ میلیون ریال هدیه ازدواج کارمندان دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته ازدواج در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان برگزار شد محمد باقر پیشنمازی بیان داشت: براساس مصوبه مجلس ماده ۵ قانون تسهیل ازدواج جوانان و مصوبه جلسه ۲۹ شورای عالی جوانان سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) روز ازدواج نامیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته ازدواج از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت افزود: در این هفته تجلیل از خادمان ازدواج در سراسر کشور را در نمایشگاه و جشنواره ای که در تهران و سایر شهرستان ها برگزار می شود خواهیم داشت.

 پیشنمازی گفت: به مناسبت روز ازدواج در این روز هیچ طلاقی در کشور ثبت نمی شود.

پیشنمازی گفت: ۲۰ جلسه کارشناسی تشکیل شده که در آن مصوبات بسیاری در خصوص تسهیل ازدواج داشتیم و در آینده نزدیک در دستور کار دولت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در آئین نامه جدید مرکز مشاوره اجتماعی و مرکز ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را در نظر گرفتیم.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وظایف ۵ گانه مرکز مشاوره ادامه داد: از جمله برنامه های دولت تدارک پورتال خانواده با نشاط در جهت استرس زایی از محیط خانواده است.

پیشنمازی افزود: مشارکت در  تولید فیلم ها در جهت ارائه الگوهای صحیح از دیگر سطح های سامانه‌ی ازدواج جوانان در حال تنظیم است.
 وی از ارائه بسته پیشنهادی به دولت به مناسبت هفته ازدواج خبر داد و گفت: دولت مکلف به تدارک مسکن ارزان است و براساس این بسته مقرر می شود یک سوم ظرفیت مسکن مهر در اختیار جوانان جدید الازدواج قرار گیرد.

وی به طرح تسهیل ازدواج کارکنان دولت و فرزندانشان اشاره و ادامه داد: براساس مصوبه جلسه ۴۸ ستاد ملی امور جوانان مقرر شد هدیه ازدواج ۳۰ میلیون ریال افزایش یابد و تسهیلات از قبیل سالن و تدارک در اختیار کارکنان قرار گیرد.

پیشنمازی ادامه داد: تاکید بر اولویت استخدام متاهلین وتقاضای پوشش بیمه ای برای مشاوره ازدواج را از دیگر طرح های ارائه شده اعلام کرد.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش ۲ میلیون به سقف وام ازدواج با ۴ شرط ادامه داد: مقرر شد با تحصیلات بانک مرکزی ضامن وام ازدواج با پشتوانه حقوق کارمندان و یا یارانه حذف شود که طرح آن در حال بررسی است./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.