عدم حمایت از بخش خصوصی در سال حمایت از تولید ملی/قانونی برای برخورد با کپی محصولات نیست

۱۹م اسفند ،

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی متاسفانه در مواردی دیده می‌شود که حمایت چندانی از بخش خصوصی صورت نگرفت و تولیدکنندگان در کنار گلایه از وضعیت نوسان دار بازار از عدم توجه مسوولین به بخش خصوصی گلایه مندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک تولیدکننده انواع شیرآلات صنعتی با اشاره به نیازهای بخش خصوصی به رقابتی شدن به بازار شیرآلات در ایران و ارتقای توان داخلی برای ساخت تجهیزات گفت: ورود محصولات چینی مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایرانی به وجود آورد اما با همه این‌ها در جو ناپایدار توانستیم شیرهایی تولید کنیم که با استانداردهای بین المللی برابری کند.

مینوالسادات میرکاظم با بیان این‌که یکی از معضلات ما ورود شیرهای چینی به بازار بود گفت: این موضوع ضربه مهمی به تولیدکنندگان وارد کرد به گونه‌ای که بعضی از آنها از چرخه تولید خارج شدند.

این تولیدکننده داخلی با اشاره به این‌که شیرهای تولید ایران با نمونه‌های مشابه اروپایی برابری می کنند گفت: با وجود این‌که در سال جاری با مشکلات تحریم روبرو بودیم اما تلاش کردیم و در روند تولید هیچ مشکلی نداشتیم به گونه‌ای که شاید بتوان گفت بهتر از قبل هم کار کرده‌ایم.

ارائه قیمت روزانه و بلاتکلیفی تولیدکنندگان

این تولیدکننده شیرآلات صنعتی با اشاره به این‌که مسئله نوسان ارز برای تولیدکنندگان آزاردهنده بود اظهار کرد: متاسفانه برای تهیه مواد اولیه به خاطر نوسان قیمت با نرخ‌های روزانه روبرو بودیم و به گونه‌ای که هر روز قیمت‌ها فرق می‌کرد.

وی افزود: با این وجود از سال ۸۶ تاکنون با توجه به فضای رقابتی بازار هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت وگ ایران با اشاره به ارتقای ظرفیت کارخانه از سال ۸۴ تاکنون از چهار هزار تن به هشت هزار تن تصریح کرد: ۴۵ درصد محصولاتمان صادر می گردد و برای کشور ارزآوری دارد. و باید توجه داشت که در ایران در زمینه تولید شیرآلات صد درصد خودکفا هستیم.

میرکاظم با اشاره به پایین بودن کیفیت شیرآلات چینی گفت:‌ معمولا شیرهای ایرانی چدنی می باشند اما شیرهای چینی در زمینه فولاد نفوذ بسیاری داشتند با این وجود به خاطر پایین بودن کیفیت آن‌ها و مقرون به صرفه نبودنشان گرایش بازار به سمت شیرهای ایرانی شد.

وی با اشاره به این‌که شیرهای تولیدی این شرکت ایرانی ۲۰ سال عمر مفید دارند و ۱۰سال خدمات پس از فروش دارند، گفت: دولت از ابتدای کار به تولید داخل گرایش داشت اما متاسفانه بعضی از سازمان‌ها به خاطر هزینه پایین‌تر از شیرآلات غیر ایرانی استفاده می‌کنند.

میرکاظم با اشاره به این‌که دولتمردان تنها خودرو را تولید داخل می دانند گفت: همه فقط از تولیدات خودرو یاد می کنند در صورتی که در حال حاضر مسئله مهم در جهان آب است ولی متاسفانه در کشور اهمیتی به آن داده نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که برای برخورد با کپی و سو استفاده از برند قانون و تضمین اجرایی در کشور نداریم گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هیچ گونه حمایتی از ما نشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.