عدم دخالت مسئولان عالی‌رتبه نظام در اختلاس اخیر/تصور سفره رنگین مسئولان/اعتراض به نحوه اعلام نتایج انتخابات ۸۸

انتخابات – عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می​گوید درباره «سازگاری» ایده برگزاری انتخابات توسط یک نهاد فرا قوه​ای، با قانون اساسی تردید دارم؛ چون کار اجرای انتخابات اساسا با دولت است.

احزاب و شخصیت‌ها – امام جمعه مشهد گفت: هر فردی که بگوید از ولایت فقیه اطاعت می‌کند اما در مباحث سیاسی و یا اقتصادی، هسته‌ای و سایر موارد با مواضع رهبری کوچکترین زاویه‌ای داشته باشد بی‌شک یک دورغگو است و طرفدار رهبری نیست.

دیپلماسی – واکنش‌ها به استعفای کوفی عنان از نمایندگی سازمان ملل در سوریه همچنان ادامه دارد.

احزاب و شخصیت‌ها – خطیب نماز جمعه‌ تهران افزایش قیمت‌ها را یک موضوع گذرا و مقطعی دانست که باید همه برای حل آن بسیج شوند.

احزاب و شخصیت‌ها – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از عدم صداقت اصلاح​طلبان سخن گفت که منجر شده درقبال فتنه ۸۸ عذرخواهی نکنند اما پنهانی در انتخابات شرکت کنند.

دیپلماسی – دو روز پس از آنکه مشخص شد دعوتنامه ایران از مرسی برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را چه کسی به قاهره خواهد برد، اعلام شد که رئیس​جمهور جدید مصر به تهران نخواهد آمد.

انرژی‌هسته‌ای – از آخرین روزهای خردادماه تا کنون که مذاکرات ۱+۵ در مسکو برگزار شد؛ کاترین اشتون و سعید جلیلی دوبار مذاکرات تلفنی داشته و ادامه مذاکرات را به معاونین خود واگذار کرده​اند.

دیپلماسی – جمهوری اسلامی ایران از حامیان طرح کوفی عنان برای سوریه، بود. اما عنان روز گذشته از نمایندگی جامعه جهانی برای حل بحران سوریه استعفا کرد.

نظامی – فرمانده کل سپاه گفت: شرایط امروز انقلاب اسلامی شرایط بسیار حساس، مهم و سرنوشت‌‌سازی است.

مجلس – نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، نوشت: آقای احمدی‌نژاد نسبت به تئوری عدالت‌محوری خود عدول کرده اید.

دیپلماسی – سفارت ایران ادعای یک روزنامه ترکیه را تکذیب کرد.

نظامی – وزیر دفاع با اشاره به طرح های مختلف وزارت دفاع گفت: طرح های مختلف وزارت دفاع با قدرت پیش می‌رود که نوبت به نوبت به نتیجه خواهد رسید و نمونه آن موشک‌های نسل جدید است.

مجلس – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌ها می‌تواند نقاط ضعف و قوت در مسیر قانونگذاری را شناسایی کرده و برای برطرف کردن و یا تقویت نقاط قوت راهکارهای عملی ارائه دهد.

رهبری – پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت​الله خامنه​ای در آستانه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری فراخوانی با موضوع «مهم‌ترین مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان» کرده است.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.