عدم رعایت حقوق بشر در امارات/ حق اعتراض برای ایران محفوظ است

اردیبهشت ۱۴۰۳

شاه صاحبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد

یک وکیل دادگستری گفت: دادن مهلت‌ کافی جهت تعیین تکلیف دارایی، شغل و معیشت اتباع ایرانی اخراج شده از امارات از جمله موارد و بدیهیات حقوق بشری به حساب می‌آید.

” سید علی شاه صاحبی ” در گفتگو با خبرنگار حقوقی‌قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ماده سیزدهم میثاق بین‌الملل اظهار داشت: هر بیگانه‌ای که بطور قانونی در قلمرو کشور عضو این میثاق باشد، فقط در صورتی از آن کشور اخراج می‌شود که این اخراج پیرو تصمیمی مطابق قانون باشد، در غیر اینصورت و در جایی که دلایل حتمی امنیت ملی ایجاب نکند، باید این اجازه به او داده شود که دلایل مخالفت خود را نسبت به این اخراج ارائه دهد.

وی افزود: بدین منظور پرونده وی با حضور نماینده‌ای که قبلا تعیین کرده و بوسیله مرجع صلاحیت‌دار و یا فرد یا اشخاص بخصوصی که از طرف مرجع صلاحیت‌دار تعیین شده‌اند، بازخوانی و رسیدگی می‌شود.

این حقوقدان در ادامه به ماده یازده قانون مذکور اشاره کرد و گفت: هیچکس را نباید فقط بعنوان اینکه او قادر به انجام تعهد قراردادی خود نیست زندانی کرد، در نتیجه طبق قانون مذکور هرچند اخراج اتباع بیگانه می‌بایست بر اساس قانون و مقررات کشور محل اقامت اخراج شونده باشد، اما از طرفی هم حقوقی برای این فردپیش‌بینی شده که حق اعتراض در مرجع صلاحیت‌دار از جمله آنهاست.

 شاه صاحبی در پایان خاطرنشان کرد: دادن مهلت‌های کافی جهت تعیین تکلیف دارایی ، شغل و معیشت اینگونه اشخاص نیز از جمله موارد و بدیهیات حقوق بشری به حساب می‌آید که متاسفانه در موضوع اتباع ایرانی منصفانه عمل نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.