عدم ضرورت تنظیم توافق نامه میان کشورها با تصویب لایحه قضائی بین‌المللی

۲۷م آذر ،

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

سخنگوی کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس گفت: لایحه مذکور در زمینه انتقال محکومان، چگونگی استرداد مجرمین در کشورهای مختلف و معاضدت قضائی ایران با سایر کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ لایحه همکاری‌های قضایی بین المللی از سوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:لایحه مذکور در زمینه انتقال محکومان،چگونگی استرداد مجرمین و معاضدت قضائی ایران با سایر کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع استرداد مجرمین تصریح کرد: معمولا همکاری‌های قضایی بین المللی بویژه در زمینه انتقال محکومان و استرداد مجرمین به دو روش امضای توافق نامه یا عضویت در کنوانسیون های بین المللی صورت می‌گیرد اما در مواقعی که توافق نامه وجود نداشته و همکاری‌های قضایی منوط به عمل متقابل میان دو کشور باشد، این لایحه زمینه اجرایی عمل متقابل بین دو کشور را فراهم می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی، قضائی مجلس خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به استرداد مجرمین و بحث تحقیقات ، محاکمه و کمک در انتقال متهمین به ایران حل شده است و ان شاء الله تا پایان سال این لایحه به نتیجه می‌رسد.
 
گفتنی است؛ چندی پیش، پیش نویس لایحه همکاری‌های قضائی بین المللی در مجلس آماده شده بود که در حال حاضر تعداد زیادی از مواد رسیدگی شده و تعدادی باقی مانده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.