عدم وجود محموله تسلیحاتی در هواپیمای ایران، رسوایی و دروغگویی آمریکا را برملا کرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

حقیقت‌پور در واکنش iبه بازرسی هواپیمای ایران در خاک عراق

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، بازرسی هواپیمای باری جمهوری اسلامی ایران iبه مقصد دمشق، در خاک عراق را سبب رسوایی و درغگویی آمریکا، در القاء تلاش ایران جهت ارسال کمک‌های ممنوعه و تسلیحاتی iبه خاک سوریه عنوان نمود.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل،‌ سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، بازرسی هواپیمای باری ایران در خاک عراق را خلاف عرف دیپلماتیک خواند و گفت: فشار آمریکا و تصوراتی که این کشور iبه عنوان یک ژاندارم و بزرگ منطقه دارد، سبب شد که دولت عراق در یک فرود اضطراری، هواپیمای باری ایران iبه مقصد سوریه را مورد بازرسی قرار دهد که ما این اقدام را iبه شدت محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان‌اینکه هواپیمای ا یران iبه مقصد سوریه،‌ هواپیمای باری و حامل محموله‌های تجاری بوده است، افزود: دولت عراق تحت‌تاثیر القائات آمریکا دست iبه چنین اقدامی زده که نهایتا منجر iبه شرمندگی خود دولت عراق شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان‌اینکه محموله‌های خلاف تصورات آمریکا در این هواپیما وجود داشت، تصریح کرد: این دست اقدامات نهایتا رسوایی و دروغگویی آمریکایی‌ها را iبه نمایش می‌گذارد و دولت عراق نیز پس از چند بار انجام این کار، دیگر این اقدام را تکرار نخواهد نمود.

زمان مناسب برای دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق فرا نرسیده است.

حقیقت‌پور در ادامه در خصوص آخرین وضعیت دریافت غرامت جنگ تحمیلی از دولت عراق، گفت: با توجه iبه اینکه دولت عراق iبه عنوان دولت متجاوز شناخته شده است و جمهوری اسلامی ایران بیش از هزار میلیارد دلار در جنگ تحمیلی خسارت دیده است، دریافت غرامت جنگی از دولت عراق برای ایران محفوظ است، اما وقت مناسب برای دریافت غرامت جنگی از این کشور تا کنون فرا نرسیده است.

گفتنی است، روز قبل دولت عراق برای دومین بار هواپیمای ایران iبه مقصد دمشق را در خاک کشور خود مجبور iبه فرود اضطراری نمود، که پس از بازرسی مشخص شد این هواپیما هیچ مواد یا کالای ممنوعه یا تسلیحاتی حمل نمی‌کند، لذا سازمان هواپیمایی  عراق iبه این هواپیما اجازه داد تا پرواز خود را iبه سمت سوریه ادامه دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.