عده‌ای در تلاشند همراه با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند / اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

رییس‌جمهور گفت: عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند.

عده‌ای در تلاشند همراه با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند / اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در نشست «صریح، شفاف و دانشجویی‌ با رییس جمهور» به مناسبت روز دانشجو و به دعوت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف، در سخنانی گفت: خبر دقیق داریم که عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. 

رییس‌جمهوری در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. 

رییسی ادامه داد: برخی از این افراد در داخل و برخی هم در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند. 

وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم. 

رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است

رییسی در ادامه این نشست اظهار کرد: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است. فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است. 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پییگیری‌ می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، گفت: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.
 وی تصریح کرد: در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

رییس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید داخل هم گفت: به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود.

رییس جمهور با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است، گفت: نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که ریاست دستگاه قضا را بر عهده گرفتم در همان ابتدای کار با  اصحاب رسانه جلسه گذاشتم وآنجا گفتند که قوه قضائیه از برخی رسانه‌ها شکایت کرده است. من همان جا دستور دادم هر شکایتی از رسانه ها وجود دارد پس گرفته و مختومه شود. 

رییسی ادامه داد: در دولت هم ده‌ها شکایت از افراد و رسانه‌ها مفتوح بود که از همان روز اول از همه شکایت‌ها گذشتیم و تا امروز هم به رغم اینکه برخی حرف‌ها و تهمت‌ها زده شد و مطالب غیرواقعی درباره انتصابات در دولت مطرح شد، از کسی شکایت نکرده ایم.

وی با اشاره به ترکیب دولت‌ها در سه دهه گذشته، خاطرنشان کرد که در دولت سیزدهم هیچ یک از فامیل و بستگانش مسئولیت نگرفته‌اند، اما برخی انتصابات فامیلی را بعنوان اسم رمز برای حمله به دولت به کار گرفتند.

رییس دولت سیزدهم همچنین گفت: در ماجرای حمله سایبری می‌خواستند فتنه بزرگی در کشور ایجاد کنند اما آنچه سبب ایجاد آرامش شد این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنهاست و با همه توان تلاش می‌کند مشکل را حل کند.

رییسی افزود: امید به‌ آینده و اعتماد مردم را سرمایه بسیار ارزشمند برای دولت می دانیم و برای افزایش آن تلاش می کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه روز کار می کند اظهار داشت: در دولت دو جلسه ستاد اقتصادی داریم و همه اجزای تیم اقتصادی در آن حضور دارند و از نظرات کارشناسان و صاحبنظران هم بهره می بریم.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ است و ما برنامه اقتصادی روشنی داریم.

رییس جمهور محوری ترین برنامه‌های دولت را سند تحول عنوان کرد که به گفته او محصول کار بیش از ۱۶ پژوهشکده و همکاری بیش از ۶۰۰ صاحبنظر بوده است.

رییسی گفت: در این سند ۳۷ موضوع مهم کشور، مشکلات، راهبردها و راهکارها به طور دقیق مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در همین گام نخست سند مالی بودجه۱۴۰۱ را مبتنی بر سند تحول تدوین کرده تا کسری نداشته و تورم زا نباشد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه حرف‌های حاشیه‌ای جا نمی‌زنیم و نظارتمان را ادامه می‌دهیم، گفت: دولت بدنبال تحول است و محور این تحول نیز عدالت است و ما برای اجرای عدالت، آمایش سرزمینی را بعنوان یک سند مد نظر قرار می‌دهیم.

رییس دولت سیزدهم درباره سفرهای استانی هم گفت: این سفرها با برنامه انجام می شود و تصمیمات و مصوبات آن با جدیت پیگیری می‌شود.

رییسی با بیان اینکه دولت سیزدهم شفاف عمل می‌کند، افزود: وقتی وزیر از پشت تریبون به مردم وعده می‌دهد، در واقع چیزی از چشم مردم دور نمی‌ماند و اولین ناظر هم خود مردم هستند.

رییس جمهور با اشاره به عزم دولت برای تکمیل و به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌های نیمه تمام مربوط به یک سال و دو سال نیست و به جرات می گویم که ده‌ها سال است بر زمین مانده است و تصمیم دولت این است که اینها را شناسایی و تمام کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مشکلات مربوط به گذشته از جمله مسئله شرکت هفت تپه گفت: خیلی از مسائل را با مردم مطرح نکردیم اما از دولت گذشته خواستیم  مسئله هفت تپه را حل کند و این شرکت به دولت برگردد که گفتند امکان ندارد.

رییسی گفت که دولت سیزدهم نه یک خزانه خالی بلکه یک خزانه مقروض را تحویل گرفت و اکنون ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کنار دیگر هزینه‌ها، برای فاکتورهای هزینه شده دولت قبل می پردازد.

رییس دولت سیزدهم در عین حال خاطرنشان کرد با این وجود دولت تلاش کرد تورم را کنترل کند و  بر اساس گزارش مراکز آماری تورم رو به کاهش است اما باید برای برآوردن خواست و انتظار مردم بیش از پیش تلاش کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.