عده ای بافروش‌خانه در بازار ارز سرمایه گذاری کرده‌اند

سیبنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سوء مدیریت مسئولین اقتصادی کشور را ریشه نوسانات بازار ارز وآشفتگی این بازاردانست و گفت:نابسامانی بازار ارز سبب شد عده ای برای کسب سود بیشترخانه خود را بفروشند ودربازار سکه و ارز سرمایه گذاری کنند.

سید ناصرموسوی لارگانی درگفت و گوبا خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: با توجه به حرکت ثانیه ای و روبه بالای قیمت ارز وسکه ، تقاضای کاذب ارز ایجاد شد.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت برای ساماندهی بازار ارز مصمم است و عملا حرکت مثبتی برای ساماندهی بازار ارز از سوی دولت دیده نمی شود.

وی گفت: با تغییرات لحظه ای ارز سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت را ندارد از این رو باید به سرمایه گذار اطمینان خاطر داده شود که اگر در بخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کند نتیجه بخش خواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هزینه تولید با افزایش قیمت ارزافزایش پیدا کرده و قدرت خرید مردم کاهش پیداکرده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بورس ارز زمانی کارایی دارد که ارز مورد نیاز بازار بورس تزریق شود اامه داد:برخی مسئولان افزایش قیمت ارز را به تحریم ربط می دهند در صورتی که اگر بحث تحریم‌ها به عنوان علت این افزایش قیمت مطرح باشد، باید گفت تحریم‌ها از چند ماه پیش شدت یافته است و در حال حاضر تغییری در آن ایجاد نشده است.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس نسبت به تغییرات لحظه ای ارزو عدم عرضه از سوی بانک مرکزی اظهارتاسف کردواظهارداشت: بانک مرکزی درمواقعی که ضروری است ازعرضه ارز به بازارخودداری می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دربودجه سالجاری پیش بینی می شدقیمت ارز درنهایت به ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان برسد از این رو به نظر می رسد قیمت ۳۰۰۰تومان دلار دربازار ، مصنوعی است وحاصل سوء مدیریت و دلال بازی است


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.