عذرخواهی رویانیان از گزینه‌های مربیگری قرمزها

۲۸اردیبهشت،

 در اطلاعیه مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که در اختیار روابط عمومی باشگاه قرار گرفته، آمده است:

به گزارش ایسنا، پس از فینال جام حذفی و استعفای یحیی گل‌محمدی نشست‌هایی با اعضای کمیته فنی و هیات مدیره باشگاه برگزار شد که در پی این جلسات چهار گزینه برای سرمربیگری پرسپولیس انتخاب گردید. سه گزینه ایرانی و یک مربی خارجی. نشست‌هایی نیز با گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس برگزار شد و مذاکراتی با لطف این بزرگان انجام شد. پس از این مذاکرات آنچه که بسیار مهم، آموزنده و ستودنی بود واکنش و نوع رفتار آنها بود. آقای محمد مایلی‌کهن کاندیداتوری خود برای پرسپولیس را افتخاری دانسته و متواضعانه اعلام کردند ضمن شکر خداوند متعال در صورت انتخاب به عنوان سرمربی برای موفقیت تیم محبوب خود تلاش خواهند کرد و اگر انتخاب نشوند نیز برای سربلندی پرسپولیس و هواداران دعا خواهند کرد.

سکوت آقای درخشان نیز حکایت از احترام ایشان به باشگاه و تلاش وی برای بوجود آمدن فضایی بدور از تنش و حاشیه‌هایی در روند انتخاب سرمربی پرسپولیس داشت. آقای افشین پیروانی نیز که در کمیته فنی به عنوان گزینه سرمربیگری مطرح شده بود رفتاری کاملا حرفه‌ای داشته و با این رفتار، تعصب خود به پرسپولیس را در عمل‌ نشان داد. منصور ابراهیم‌زاده نیز بواسطه کارنامه درخشانی که در شش سال اخیر از خود برجای گذاشته‌ با توجه به نظر و دیدگاه مثبت هواداران پرسپولیس در لیست کاندیداها قرار گرفت و بواسطه سفر زیارتی‌شان به کربلای معلی مذاکراتی تلفنی با ایشان انجام شد. در نهایت و پس از نشست مشترک کمیته فنی و هیات مدیره اعلام شد که سرمربی پرسپولیس از بین محمد مایلی‌کهن و منصور ابراهیم‌زاده معرفی خواهد شد. در این میان همانطوری که عصر دیروز اعلام کردیم گزینه سومی هم وجود داشت که آقای دایی بود و مذاکرات با ایشان در پی هماهنگی اولیه با مدیریت باشگاه راه‌آهن همزمان با دو گزینه نهایی دیگر پیگیری می‌شد اما از آنجا که دایی با باشگاه راه‌آهن قرارداد داشت نمی‌توانستیم اخلاقا و قانونا نام ایشان را مدام اعلام و تکرار نماییم چرا که ایجاد ابهام نسبت به حضور یا عدم حضور ایشان در پرسپولیس مشکلات باشگاه راه‌آهن برای فصل نقل و انتقالات را بیشتر می‌کرد. به همین دلیل و در پی هماهنگی‌ با باشگاه راه‌آهن نام ایشان کمی دیرتر اعلام شد تا هماهنگی‌های کاملتری با آقای دایی و مسئولان محترم باشگاه راه آهن صورت گرفته باشد. در مجموع باید بگویم همه این عزیزان از مفاخر و شخصیت‌های بزرگ و مطرح فوتبال ایران می باشند که احتمال حضورشان در پرسپولیس با رضایت‌مندی و شعف هواداران پرسپولیس همراه بوده است.

ما افتخار می‌کنیم آقای ابراهیم‌زاده که در سال‌های اخیر کارنامه درخشانی داشته و دارای رنکینگ بین‌المللی نیز است به تماس تلفنی ما لبیک گفته و شاید هم راضی نبودند که قبل از توافق نهایی و انتخاب قطعی، نامشان به شکلی گسترده در رسانه‌ها مطرح شود چرا که قرار بود امروز با آقای ابراهیم‌زاده و در بازگشت ایشان از سفر کربلا دیدار و جلسه‌ای داشته باشیم.

آقای دایی نیز با باشگاه راه‌آهن قرارداد بسته بودند و آقای مایلی‌کهن نیز همچون سایر گزینه‌ها پیشنهاداتی از سوی سایر تیم‌ها داشتند و چه بسا طول کشیدن روند انتخاب سرمربی پرسپولیس لطماتی را به روند مذاکرات آنها با سایر تیم‌ها زده باشد.

به همین واسطه از همه این عزیزان پوزش طلبیده و امیدواریم به نوعی مشکلات ما را درک کرده و یا اگر قصوری در این باره داشته‌ایم ما را به بزرگواری خودشان ببخشند. ما نشستی هم با بیش از ۲۰ پیشکسوت عزیز باشگاه پرسپولیس داشتیم و نظرات آنها را هم جویا شدیم که در مجموع دیدگاه‌ها و نظراتشان تاکید بر انتخاب یک مربی پرسپولیسی بود. با این وجود با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز شنبه با کمیته فنی و هیات مدیره نام ایشان در جلسه روز دوشنبه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در کنار محمد مایلی‌کهن و علی دایی به عنوان گزینه‌های نهایی سرمربیگری بررسی خواهد شد اما ما در نهایت باید یکی از این سه بزرگوار را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کنیم و قطعا پس از انتخاب سرمربی جدید وظیفه خود می‌دانیم که به رسم ادب و بواسطه لطفی که این عزیزان به باشگاه پرسپولیس داشته‌اند از دو گزینه دیگر رسما و کتبا تقدیر و تشکر کرده و مراتب سپاس خود را از آنها اعلام نماییم.

در این میان واقعا خود را شرمنده این عزیزان می‌دانیم که به دلیل اهمیت انتخاب سرمربی جدید پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا نام این مربیان ارزشمند تا این حد و به این شکل رسانه‌ای شد. شاید به نوعی این موضوع به واسطه اهمیت و حساسیت انتخاب سرمربی پرسپولیس از کنترل ما خارج بود. وظیفه خود می‌دانیم بار دیگر از گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس به دلیل اینکه دو هفته‌ای درگیر مذاکره با ما بودند و لطماتی به سایر پیشنهادهای دریافتی‌شان وارد شد، عذرخواهی کنیم. نکته دیگر اینکه باید بگویم که برداشت شخصی بنده از مذاکراتی که پیش از این شخصا با مسوولان وزارت ورزش داشتم این بود که آنها تاکید بر گزینش یک مربی ایرانی داشته و ترجیح می‌دادند که رویکرد باشگاه پرسپولیس انتخاب یک مربی از جمع پیشکسوتان باشد اما انصافا باید بگویم که آنها تا این لحظه در گفتگو با مدیرعامل روی نام هیچ فردی تاکید نداشته و صرفا تاکید به انتخاب مربی ایرانی و اولویت دادن به مربیان پرسپولیسی داشتند. اکنون نیز اطمینان داریم که مسوولان محترم وزارت ورزش به انتخاب نهایی هیات مدیره منصوب به خود صحه گذاشته و حمایت‌های لازم را نیز انجام خواهند داد. حال امیدواریم که روز دوشنبه و در بررسی‌های نهایی که در جلسه هیات مدیره انجام خواهد شد بتوانیم سرمربی پرسپولیس را از میان سه گزینه نهایی (مایلی‌کهن، دایی و ابراهیم‌زاده) انتخاب کرده و به نوعی نیز از دو گزینه دیگر تشکر و قدردانی کرده و طوری عمل نماییم که آنها را به واسطه برخی مسائل از خود دلخور و ناراحت نکرده باشیم. به امید سربلندی پرسپولیس و هوادارانش.

محمد رویانیان


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.