عذرخواهی لیبی از واشنگتن به خاطر کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی

لیبی از معاون وزیر خارجه آمریکا که به این کشور سفر کرده به خاطر کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا که به لیبی سفر کرده با رهبران این کشور از جمله مصطفی ابوشاقور نخست‌وزیر جدید و محمد المقریف رییس کنگره ملی لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی سپس در مراسم یادبود کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی و سه همکار آمریکایی‌اش شرکت کرد.

یک مقام وزارت خارجه لیبی پس از دیدار ویلیام برنز با مقامات لیبی اظهار کرد: عاشور بن خیال وزیر خارجه لیبی از برنز به خاطر خشونت‌هایی که در طرابلس روی داد، عذرخواهی کرد و کریستوفر استیونز را “دوست لیبی” معرفی نمود.

چهار آمریکایی در حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی کشته شدند. افراد مهاجم در میان جمعیت معترض به فیلم ضد اسلامی ساخته شده در آمریکا بودند.

برنز به خبرنگاران گفت: هرچه سریعتر باید افراد مسئول این تراژدی وحشتناک محاکمه شوند و ما مصمم هستیم که برای این کار با لیبی همکاری کنیم.

برنز همچنین با ادای احترام به استیونز او را یک سفیر فوق العاده معرفی کرد که به لیبی معتقد بوده است.

عبدالرحیم الکیب نخست وزیر در حال کناره‌گیری لیبی نیز پس از دیدار با برنز خاطر نشان کرد: قتل استیونز قطعا نشان دهنده ارزش‌های اخلاقی موجود در لیبی نیست.

وی همچنین اظهار کرد: فیلم ویدئویی ضد اسلامی فیلمی ناخوشایند است و منعکس کننده احساسات مردم آمریکا نیست.

افراد مهاجم یک گروه یاغی بودند که باید هرچه سریعتر به دست قانون سپرده شوند.

در واشنگتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ویلیام برنز از مقامات لیبی خواسته تا نهادهای امنیتی خود را برای حفظ امنیت مردم لیبی و دیپلمات‌هایی که در آنجا هستند، ارتقا بخشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.