عراقچی از احتمال حضور معاون وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات ژنو خبر داد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مذاکره‌کننده ارشد ایران با ۱+۵ دربارهٔ خبرها انتشار یافته مبنی بر سفر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو برای حضور در مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، احتمال انجام دیداری سه‌جانبه با نماینده آمریکا و اتحادیه اروپا را محتمل دانست.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵، با اعلام این مطلب گفت: مطلع شدیم خانم شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در مسیر سفر خود به مسکو، ابراز علاقه کرده است که توقفی در ژنو داشته باشد و در ملاقات‌هایی که با خانم اشمید خواهم داشت، حضور یابد.

وی احتمال انجام دیداری با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست با هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انجام نشستی سه‌جانبه را محتمل دانست.

به گزارش ایسنا، قرار است عراقچی بامداد پنج‌شنبه برای انجام دیدار با اشمید عازم ژنو شود. مذاکرات دو روزه معاونان سیاسی ایران و ۱+۵ ساعت ۱۸ به وقت محلی در ژنو برگزار می‌شود.

گفته شده که دو موردی که در نشست کارشناسان ایران و ۱+۵ به جمع‌بندی نرسید و تصمیم‌گیری دربارهٔ آن به سطوح سیاسی ارجاع داده شده، در نشست عراقچی و اشمید بررسی شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.