عراقچی: توافق جامع تا قبل از ۳ آذر شدنی است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

عراقچی: توافق جامع تا قبل از ۳ آذر شدنی است

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: اگر طرف مقابل حسن‌نیت داشته و مقداری هم به ایده‌های جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری نشان دهد، می‌توانیم در موعد مقرر و تا قبل از ۳ آذر به نتیجه برسیم و این کار شدنی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه هنوز در همه موضوعات بین دو طرف اختلاف وجود دارد، گفت: اگر طرف مقابل حسن نیت داشته و مقداری هم به ایده‌های جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری نشان دهد، می‌توانیم در موعد مقرر به جمع بندی برسیم.

عراقچی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر طرف مقابل حسن نیت داشته و مقداری هم به ایده‌ها و گزینه‌های جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری نشان دهد، می‌توانیم در موعد مقرر و تا قبل از ۳ آذر به جمع بندی و نتیجه برسیم که البته این کار نیز شدنی است.

با اشاره به اختلافات موجود بین ایران و ۱+۵ گفت: هنوز در همه موضوعات بین دو طرف اختلاف وجود دارد و تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

عراقچی افزود: با این حال در خصوص این اختلافات، ایده‌های مختلفی مطرح و گزینه‌های مختلفی بررسی شده که این روند در نشست بعدی هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به راهکارهای مطرح شده برای حل پرونده هسته‌ای مبنی بر خروج اورانیوم غنی سازی شده از ایران توضیح داد: هیچ یک از حدس و گمان‌هایی که در حال حاضر در رسانه‌ها مطرح می‌شود صحت ندارد؛ تاکنون هیچ موردی توافق نشده و مطالب مطرح شده مورد تایید نیست.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به تولید سانتریفیوژ با دور بالا به عنوان دستاورد جدید هسته‌ای ایران، با بیان اینکه مسلما تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پشتوانه محکم تیم ایرانی در مذاکرات بوده و خواهد بود، تصریح کرد: این دستاورد جدید تاثیری مثبت در مذاکرات دارد که تیم ایرانی با اتکا به این دستاوردها مذاکرات را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.