عراقچی پیام دعوت احمدی نژاد را تقدیم سران کشورهای آسیایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه ای پیام دعوت رئیس جمهور از برخی روسای جمهور را تقدیم مقامات ان کشورها کرد.

وی در دیدار با خانم “شیخ حسینه” نخست وزیر بنگلادش پیام دعوت محمود احمدی ن‍ژاد رئیس جمهور کشورمان را جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان غیرمتعهدها تسلیم کرد.

 

عراقچی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه جنبش عدم تعهد در معادلات جهانی بویژه در مقطع کنونی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای عضو جنبش برای رسیدن به اهداف و آرمانهای مشترک اعضا را امری اجتناب ناپذیر عنوان و از نخست وزیر بنگلادش برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد.

 

نخست وزیر بنگلادش نیز ضمن اشاره به نقش مهم جنبش عدم تعهد در مقابله با چالش‌های جهانی، اراده بنگلادش را جهت شرکت در این اجلاس اعلام کرد.

 

عراقچی با اشاره به فعالیت صلح آمیز هسته‌ای کشورمان و با بیان این نکته که فشارها و تحریم‌های شکست خورده غرب رفتاری غیر عادلانه و غیر منطقی است که هیچ کمکی به حل مسئله نکرده است، بر اراده جدی کشورمان در دفاع از حقوق هسته‌ای خود تأکید کرد


سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان که بمنظور تسلیم پیام دعوت محمود احمدی ن‍ژاد رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا سفر کرده است، در دیدار با “ماهیندا راجا پاکسا” رئیس جمهور سریلانکا دعوتنامه رئیس جمهور کشورمان را جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان غیرمتعهدها تسلیم کرد.

 

رئیس جمهور سریلانکا در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور، همکاریهای دو طرف بخصوص در بخشهای اقتصادی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت تقویت و گسترش روابط تأکید کرد.

 

وی با اشاره با برخوردهای غرب با موضوع حقوق بشر، این برخوردها را سیاسی خواند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این موضوع تقدیر کرد.

 

عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های اقتصادی را مورد توجه قرار داد و با  تشریح توانایی‌ها، تجارب و پیشرفتهای کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله سد سازی، صنعت برق و خدمات فنی مهندسی آمادگی کشورمان را جهت استمرار همکاری‌های دو کشور در این زمینه‌ها اعلام کرد.

 

عراقچی با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر، خواستار تداوم همکاریهای دو کشور در مجامع بین‌المللی شد.

 

عراقچی در این سفر با وزرای امور خارجه، صنعت و تجارت سریلانکا دیدار و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.

 

وی همچنین در ادامه این سفرها در دیدار با رئیس جمهور مالدیو پیام دعوت محمود احمدی ن‍ژاد رئیس جمهور کشورمان را جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان غیرمتعهدها تسلیم کرد.

 

“محمد وحید” رئیس جمهور مالدیو در این دیدار اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد که مالدیو از امکانات و تجارب ایران در عرصه‌های مختلف بخصوص در زمینه انرژی بهره مند شود.

وی اهمیت اجلاس عدم تعهد را مورد توجه قرارداد و با ابراز اطمینان از درایت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: باید کمک کنیم که نشست تهران با موفقیت برگزار شود.

 

عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه روابط بین دو کشور، نسبت به توسعه روابط بر اساس احترام متقابل اظهار امیدواری کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع جمهوری مالدیو نسبت به کشورمان و با اشاره به استفاده ابزاری برخی کشورهای غربی از اهرم حقوق بشر، تداوم همکاریهای دو کشور در مجامع بین‌المللی را خواستار شد.

 

عراقچی در این سفر با وزرای امور خارجه، مالیه، رئیس دادگاه عالی و معاون مجلس مالدیو دیدار و گفت‌وگو کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.