عراقی ها مشتاق حضور شرکت های ایرانی در کشورشان هستند

‘رضا قیصی پور ‘ روز جمعه در حاشیه نشست مشترک مدیران شرکت های سرمایه گذاری استان خوزستان با هیات عراقی در گفت و گو با خبرنگاران ، راه، شهرسازی، عمران، ساخت مدارس، بیمارستان، خدمات شهری، مسکن از جمله زمینه های مورد در خواست طرف عراقی برای همکاری دوجانبه اعلام کرد و گفت: در نشست امروز مشکلات و مسایل مربوط به حضور پیمانکاران ایرانی به منظور سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیر بنایی دراستان بصره عراق مطرح و برای آن رفع مشکلات چاره جویی شد.

وی افزود: مقرر شد تا هر ۱۵ روز یک بار جلسات مشترکی بین نمایندگان استانداری های خوزستان و بصره و اتاق های بازرگانی شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز و بصره به منظور بررسی موانع سرمایه گذاری در بصره عراق برگزار شود.

قیصی پور از تشکیل کارگروههای مختلف در جهت تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه خبر داد و گفت : این کارگروه ها در زمینه ساخت و ساز، تجارت (مرتبط با اتاقهای بازرگانی)، سرمایه گذاری و برق فعالیت می کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر توان بالای پیمانکاران و سرمایه گذران استان خوزستان گفت:عراقی ها برای حضور شرکت ها و پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف این استان تاکید دارند.

به گفته وی ، همچنین همکاری اتاق های بازرگانی و تجارت ایران و عراق، ایجاد نمایشگاههای موقت و دایمی توانمندیهای استان خوزستان و بصره، گسترش همکاریها در زمینه ی بهداشت و آموزش عالی با بصره و کاهش توقف و حمل یکسره بار و مسافر به عراق از جمله مفاد تفاهم نامه ی امضا شده بین استانداریهای خوزستان و بصره به شمار می رود.

هیات شش نفره عراقی به ریاست دکتر محسن عبدالحی دشی المیاحی مشاور استاندار بصره تفاهم نامه همکاریهای تجاری و اقتصادی بین خوزستان و بصره عراق را در سفر خود به استان خوزستان مورد بررسی قرار دادند.ک/۳ ۶۴۲/ ۷۱۰۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۰۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.