عربستان: ایران iبه مرزهای ما تجاوز می نماید

این مطلب امروز ۵ شنبه ۱۸ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عصر ایران: عربستان سعودی در نامه ای iبه بان کی مون مدعی شد ایران بارها مرزهای دریایی این کشور را نقض نموده است.

 نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای iبه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت ریاض از اقدامات ایران در نقض حریم تاسیسات نفتی فراساحلی خود در خلیج فارس شکایت نمود و گفت: عربستان سعودی حق واکنش و پاسخگویی را برای  حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش برای خود، محفوظ می داند.

عبدالله المعلمی ادامه داد: یک فروند بالگرد ایرانی در ماه گذشته میلادی چند مرتبه بر فراز تاسیسات در میدان نفتی الحصبه پرواز نمود؛ همچنین دو شناور نظامی ایران مانع از حرکت یک فروند کشتی متعلق iبه پیمانکار شرکت آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان سعودی) در میدان نفتی العربیه شدند.

وی توضیح داد:  براساس توافقنامه امضای شده میان تهران و ریاض در سال ۱۹۶۸ ، میدان نفتی الحصبه متعلق iبه عربستان سعودی است. براساس توافق ۱۹۶۸ دو کشور مرزهای دریایی خود را در میدان های نفتی فراساحلی تعیین نموده اند.

در این نامه اضافه شده است: دولت ریاض حق اتخاذ هر گونه اقدام مناسب برای حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش را برای خود محفوظ می داند و مسؤولیت کامل همه عواقب احتمالی را برعهده مقامات ایرانی می داند.

همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی نیز نامه ای را در این باره iبه وزارت خارجه ایران ارسال نمود و از تهران خواست چنین اتفاقاتی تکرار نشوند.

این خبر در حالی منتشر می گردد که مقامات ایرانی در روزهای اخیر از توقیف یک فروند شناور عربستان سعودی iبه علت ورود غیرمجاز iبه آب های استان بوشهر در جنوب ایران خبر دادند.

ایران همهی ساحل شمالی خلیج فارس و عربستان سعودی بخش عمده ساحل جنوبی این دریا را در اختیار دارند.

عربستان سعودی بارها شناورهای ایرانی را iبه iبهانه ورود غیرمجاز iبه آب های خود توقیف نموده بودند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.