عربستان با تحریک آمریکا ایران را متهم به تجاوز سواحل دریایی خود نموده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان با ایجاد جنگ روانی نخواهد توانست قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق در پی ادعای عربستان مبنی بر نقض مکرر مرزهای دریایی‌اش توسط جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این ادعاها بی پایه و اساس بوده و هیچ گونه بار حقوقی  ندارد.

وی افزود: عربستان با تحریک آمریکا دست به چنین اقداماتی زده و درصدد است تا قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع این ادعاها قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که عربستان به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران در منطقه است، گفت: از وقتی که نیروهای نظامی ایران با قدرت هر چه بیشتر آب‌های ساحلی کشورمان را تحت سلطه خود قرار داده‌اند عربستان و بعضی کشورهای عربی با تحریک آمریکا نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

جوکار اظهار داشت: سازمان ملل نمی‌تواند خارج از چارچوب مقررات بین‌المللی عمل نموده و لذا شکایت به سازمان ملل در این خصوص بی‌نتیجه خواهد بود.

نماینده یزد خاطر نشان نمود: عربستان با این اقدامات راه به جایی نبرده و هرگز نخواهد توانست قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار دهد.
انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.