عربستان بدنبال فضاسازی علیه ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه عربستان به تازگی در مورد اعدام اتباع ایرانی اصول را زیر پا گذاشت، بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید محدودیت ویزا را با سرعت و جدیت پیگیری کند و هیچ تأخیری در این مورد جایز نیست.

به گزارش ممتازنیوز ، مهدی سنایی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره لغو ویزای زائران ایرانی از سوی عربستان سعودی گفت: لغو ویزای ایرانیان از سوی عربستان می تواند مرتبط با موضوع مرگ پادشاه این کشور باشد و همچنین می تواند تحت الشعاع فضای منطقه و همراهی با فشارهای برعلیه ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت ویزا تنها برای ایرانیان اعمال می شود، افزود: این روزها بخشی از جامعه بین الملل فشارهای همزمانی را به سوریه وارد می کند و به دنبال تغییر و تحولات در سوریه است، از سوی دیگر نیز اعمال تحریم ها بر علیه ایران به اجرا گذاشته شده و این گونه محدودیت ها نیز می تواند به تشدید این فضای روانی کمک کند.

سنایی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر درباره ایران و سوریه، عربستان تا حدود زیادی منافع منطقه را نادیده گرفت و در سیاست گذاری  تحت الشعاع غرب و آمریکا عمل می کند.

وی با اشاره به تشدید اختلافات بین شیعه و سنی در حوادث اخیر منطقه ، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع هشدار داده بودند که این توطئه ای است که از خارج هدایت می شود و قصد آنها این است که بین ایران و کشورهای مسلمان اختلاف به راه بیاندازند.

سنایی خاطرنشان کرد: در سوریه نیز همین امر حاکم بود و زمانی که دیدند طرح براندازی اسد ناکام ماند ، دست به تشدید اختلافات فرقه ای زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت عربستان انتظار می رود که به سرعت موانع را در مورد صدور ویزا برای زوار ایرانی برطرف کند، چرا که مکه و مدینه متعلق به عربستان نیست و متعلق به ملت مسلمانان جهان است.

وی تأکید کرد: مکه و مدینه از نظر حقوقی برای مسلمانان  جدا از ارزش های بسیاری بالای معنوی مانند سازمان ملل است و یک دولت نمی تواند درباره آن محدودیت هایی را اعمال کند.

وی تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور نیز انتظار می رود که با همکاری سازمان حج  و زیارت با تدبیر و با قاطعیت حرکت کنند و  این موضوع را پیگیری کنند.

سنایی با اشاره به اینکه عربستان به تازگی در مورد اعدام اتباع ایرانی نیز اصول را زیر پا گذاشت، بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید این موضوع را با سرعت و جدیت پیگیری کند و از آنجا که موضوع حجاج برای کل مردم ایران حائز اهمیت است ، هیچ تأخیری در این مورد جایز نیست.

وی افزود: البته روبط ایران و عربستان نیز برای منطقه و جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است و تقبیح این روابطه به نفع هیچ یک از دو کشور نیست، اما عربستان در مدت اخیر گام به گام به سوی غرب حرکت کرده  است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.