عربستان به سبب پایداری دولت سوریه از عضویت در شورای امنیت انصراف داد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دولت آل‌سعود حافظ غیر مستقیم منافع رژیم صهیونیستی بوده و بهانه‌ عربستان از امتناع حضور در شورای امنیت محقق نشدن وعده‌های آمریکا در براندازی دولت بشار اسد است.

“محمد بهاری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ اقدام عربستان مبنی بر نپذیرفتن کرسی غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل گفت: سبب عربستان از عدم پذیرش عضویت در شورای امنیت برخورد دوگانه سازمان ملل اعلام شده که اصل این اعتراض به این سازمان بین‌المللی وارد است.
 
وی تصریح کرد: دولت آل‌سعود حافظ غیر مستقیم منافع رژیم صهیونیستی بوده و بهانه‌ عربستان از امتناع حضور در شورای امنیت محقق نشدن وعده‌های آمریکا در براندازی دولت بشار اسد است.
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: پس از این اقدام آل‌سعود رابطه عربستان و آمریکا تغییر نخواهد کرد، چرا که این کشور وابستگی بسیار شدیدی به ایالات متحده دارد، گرچه که عربستان دیگر جایگاه سابق را برای آمریکا در منطقه ندارد.
 
وی افزود: آل‌سعود زیر چتر آمریکا به حیات ادامه می‌دهد به همین خاطر نمی‌تواند رابطه خود با آمریکا را به‌دلیل تحقق نیافتن وعده‌های آمریکا در خصوص سوریه قطع کند.
 
بهاری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه کشورهای دیگر به‌خاطر مسائل حقوق بشری انجام می‌شود، اما آل‌سعود که حکومت پلیسی محض ایجاد کرده و بیشترین ستم را به مردم خود می‌کند در حمایت کامل ایالات متحده قرار دارد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.