عربستان در حال توسعه موشک‌های بالستیک خود است

سی‌ان‌ان مدعی شد: عربستان با کمک چین در حال ساخت موشک‌های بالستیک است .

عربستان در حال توسعه موشک‌های بالستیک خود است

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که عربستان به‌طور فعالانه موشک‌های بالستیک خود را با کمک چین تولید می‌کند.

سی ان‌ان در گزارشی اختصاصی به قلم زاکاری کوهن، تحلیلگر این شبکه با استناد به «سه منبع آگاه با آخرین اطلاعات» گفت که عربستان در گذشته موشک‌های بالستیک را از چین خریداری می‌کرد اما خود هرگز قادر به ساخت موشک نبوده است. این رسانه در بخش دیگر با استناد به تصاویر ماهواره‌ای که به دست آورده است گفت که پادشاهی سعودی در حال حاضر این سلاح‌ها را دست‌کم در یک مکان تولید می‌کند.

این رسانه در ادامه به نقل از دو منبع آگاه دیگر شامل مقامات آمریکایی در آژانس‌های مختلف مانند شورای امنیت ملی گفت که در ماه‌های اخیر آن‌ها از اطلاعات طبقه‌بندی شده در انتقال فن‌آوری‌ موشک‌های بالستیک در مقیاس بزرگ بین چین و عربستان مطلع شده‌اند.

طبق این گزارش، دولت بایدن اکنون با این سوال مواجه است که آیا فن‌آوری موشک‌ها بالستیک عربستان می‌تواند به‌طور چشمگیر پویایی قدرت منطقه‌ای را تغییر دهد و آیا تلاش‌ها برای گسترده شدن مفاد توافق هسته‌ای با ایران به منظور محدود کردن فناوری‌های موشکی این کشور پیچیده‌تر می‌شود؟

سی‌ان‌ان در ادامه تصریح کرد که ایران و عربستان دشمنان سرسختی هستند و بعید است که اگر عربستان تولید موشک‌های خود را آغاز کرده باشد، ایران با توقف ساخت موشک‌های بالستیک موافقت کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.