عربستان در فکر دستیابی به صندلی ریاست بخش تحقیقات اوپک

۲۷فروردین۱۳،

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، از معرفی نامزدی برای جایگزنی رئیس کنونی بخش تحقیقات اوپک از سوی عربستان خبر داد.

به گزارش Consbank، بلومبرگ به نقل از ۲ منبع آگاه نوشت: عربستان نامزدی را برای جایگزینی حسن قبازرد به عنوان رئیس بخش تحقیقات اوپک معرفی خواهد کرد.

این اشخاص افزودند: در مورد این نامزد و و دیگر نامزدهای معرفی شده از سوی ۱۲ کشور عضو اوپک برای این سمت، در نشست آتی شورای حکام کشورهای صادرکننده نفت در ششم و هفتم ماه می (۱۶ و ۱۷ اردیبهشت) بحث خواهد شد.

۲ منبع مطلع دیگر در این‌باره گفتند: اوپک به دنبال انتخاب رئیس تازهی برای بخش تحقیقات خود است و قبازرد رئیس فعلی این بخش، تبعه کویت است.

همچنین، اوپک هنوز نتوانسته است جایگزینی برای دبیرکل فعلی این سازمان، عبدالله البدری، انتخاب کند. کشورهای عضو اوپک در ماه دسامبر پس از عدم توافق برای یافتن فردی تازه از میان نامزدهای معرفی شده از سوی عربستان، ایران و عراق، بر سر ابقای البدری برای  یک سال دیگر در این سمت به توافق رسیدند.

کمال الحرمی، تحلیلگر کویتی مسائل نفتی هفته قبل در این‌باره گفت: اوپک بر روی هیچ یک از این ۳ نامزد به اجماع نخواهد رسید، بنابراین تنها راه‌حل، انتخاب فردی از آفریقا یا آمریکای جنوبی است در غیر این صورت البدری در سمت خود باقی خواهد ماند. در این شرایط، بهترین گزینه ابقای البدری است.

رئیس بخش تحقیقات اوپک یکی از نویسندگان گزارش‌های ماهیانه این سازمان در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نفت است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.