عربستان سعودی از درگیری نظامی اسرائیل با ایران می ترسد

عربستان سعودی از درگیری نظامی اسرائیل با ایران می ترسد

گلف نیوز در مقاله خود به نقل از رویترز نوشت: ”ایران تهدید کرده است که پایگاه های نظامی ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه و همچنین خاک اسرائیل را طی چند دقیقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودی، یکی از اصلی ترین متحدین ایالات متحده در منطقه، از حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران ابراز نگرانی شدید کرد زیرا از ترغیب ایران به تهاجم به خاک عربستان و یا شعله ور کردن اعتراضات مردم این کشور علیه حکومت پادشاهی می ترسد.“

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه ۵۹۸، گلف نیوز از ترس عربستان سعودی از احتمال حمله اسرائیل به ایران پرده برداشت. این سایت خبری در مقاله خود به نقل از رویترز اینگونه نوشت: ”ایران تهدید کرده است که پایگاه های نظامی ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه و همچنین خاک اسرائیل را طی چند دقیقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودی، یکی از اصلی ترین متحدین ایالات متحده در منطقه، از حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران ابراز نگرانی شدید کرد زیرا از ترغیب ایران به تهاجم به خاک عربستان و یا شعله ور کردن اعتراضات مردم این کشور علیه حکومت پادشاهی می ترسد.”

البته این سایت نوشت تحلیلگران قدرت ایران در ایجاد جرقه اعتراضات و آشوبها در شرق عربستان را کم اهمیت و ناچیز می دانند! ولی عربستان بارها این اتهام را به ایران نسبت داده بود.

حکوکت آل سعود به خوبی واقف است اوضاع نابسامان داخلی عربستان و اعتراضات خاموشی که توسط پلیس این کشور سرکوب می شوند را نمی توانند به مدت طولانی از دید رسانه ها پنهان کنند. خشم مردم از ظلم روز افزون این رژیم دیکتاتوری مسئله ای نیست که بتوان با اتهام زنی به کشورهای همسایه راه حلی برای آن یافت. البته رویترز در مقاله ی دیگری که دیروز درخصوص بندر بن سلطان نگاشته بود عربستان را در مقایسه به دیگر کشورهای صاحب قدرت منطقه، برخوردار از آرامش و ثبات نسبی دانست. رویترز نوشت: ”در حالیکه سوریه در آتش آشوب ها می سوزد، عراق هنوز ضعیف است، و مصر در حال تجربه وضعیت بی ثبات در پی انتقال قدرت است، عربستان سعودی با ثبات ترین کشور عرب در منطقه دیده می شود.”
به نظر می رسد موذی گری های عربستان در سوریه و بحرین، انتخاب بندر بن سلطان –با وجهه ای کاملا امریکایی-،  و گسیل ساختن نیروهای نظامی بیشتر در منطقه ی غنی از نفت استان شرقی خود همه و همه نشان از فرصت طلبی عربستان و تلاش برای ماهی گرفتن از این آب گلالود داشته باشد. عربستان بقای خود را در تضعیف کشورهای همسایه می بیند. شاید گلف نیوز بنویسد ”این تحرک محدود از نظر منابع امریکایی و سعودی نشان دهنده نگرانی ها از درگیری نظامی با ایران، جنگ قدرت در سوریه، و تنش های سنی-شیعی در اطراف بحرین است” اما بر کسی پوشیده نیست که بیشترین نفع این شرایط به آل سعود خواهد رسید.

عربستان سعودی از درگیری نظامی اسرائیل با ایران می ترسد

منابع از افزوده شدن ۱۲۰۰ نیروی گارد امنیتی عربستان به منطقه مذکور خبر دادند. طبق اخبار واصله، هم اکنون ۳۰۰۰ نیروی گارد امنیتی به عنوان یک سیاست ”بازدارنده” آماده دفاع از عربستان در مقابل خطرات بیرونی –از جانب ایران- هستند.

حتی این سایت به نقل از واشنگتن پست از جایگزینی برخی سران نظامی آل سعود به دلیل ممانعت از تعطیلات تابستانه آنان خبر داد.

شاید توجه به این نکته خالی از لطف نباشد که شکست تحریم ها و عدم توافق بر سر حمله نظامی به ایران عربستان را وضعیت نا متعادلی قرار داده است. تمرکز نیروهای گارد امنیتی در یک نقطه خاص و درگیری همزمان عربستان در بحرین و سوریه خطر بروز اعتراضات داخلی در این کشور را افزایش خواهد داد.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. ۰۹۱۵۹۰۹۸۵۹۵:

    سلام، مردم ایران هیچ ترسی به خود راه ندن چون عربستان که نه بلکه هیچ کشوری جرات کوچیکترین توهین به ایران نداره خدا پشت و پناه مونه

  2. رضا فرخی:

    نه تنها عربستان بلکه تمام کشور های منطقه از ایران میترسندچون شوخی با ایران عواغب خیلی سنگینی داره

  3. ضرغام:

    دشمنی وهابیون ملعون باماکه برکسی پوشیده نیست ولی صدام تابن دندان مسلح وبا۳۲کشورحامی ازجمله همین سعودی درمقابل ما که بشدت محروم وفاقدتسلیحات کافی بودیم چه غلطی توانستندبکنند؟امروزکه قدرت اول سیاسی ونظامی منطقه خودمان هستیم وامپراطوری درخشان پارس رازنده کرده ایم مطمئنم اعراب حاشیه خلیج باید اینجوری بلرزند وبه…خوری بیفتند.موشکهای شهاب۳و۴وکروزوبالستیک ماحداکثرطی۶ساعت نقشه خاورمیانه راتغیرخواهدداد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.