عربستان و ایتالیا هم کمک‌های خود را به زلزله زدگان سوریه ارسال کردند

عربستان و ایتالیا هم کمک‌های خود را به زلزله‌زدگان سوریه ارسال کردند.

عربستان و ایتالیا هم کمک‌های خود را به سوریه ارسال کردند

به گزارش ممتاز نیوز، کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه ادامه دارد.

در جدیدترین این کمک‌ها، عربستان و ایتالیا کمک‌هایی را به سوریه ارسال کردند.

ورود اولین کاروان امدادی عربستان به شمال سوریه

کاروان کمک های عربستان با بیش از ۱۰۰ تن اقلام امدادی، در چارچوب تلاش های منطقه ای و بین المللی برای امداد رسانی به زلزله زدگان، به شمال سوریه که تحت کنترل مخالفان است وارد شد.

این اولین کمک عربستان است که به شمال سوریه می رسد و نیز سومین کمک پس از کمک های سازمان ملل و ترکیه محسوب می شود.

پیش از این نیز ششمین هواپیمای امدادی عربستان برای آمادگی ورود به شمال سوریه وارد فرودگاه غازی عنتاب در جنوب ترکیه شد.

«سامر الجطیلی» سخنگوی مرکز امدادی ملک سلمان در عربستان گفت: بیش از ۱۰۴ تن اقلام امدادی عربستان در ۲۰ نقطه شمال سوریه توزیع خواهد شد.

این کمک ها در چارچوب پل امدادی عربستان است که توسط مرکز ملک سلمان برای کمک به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه اداره می شود.

ورود دو هواپیمای امدادی ایتالیا به فرودگاه بیروت

دو هواپیمای نظامی ایتالیا حامل کمک های بشردوستانه و پزشکی برای آسیب دیدگان زمین لرزه سوریه وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد.

این دو هواپیما با حضور «خالد حبوباتی» رئیس هلال احمر سوریه، «هاگان شباگان» دبیرکل اتحادیه بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و هیئتی از جنبش بین‌المللی صلیب سرخ و کاردار سفارت ایتالیا و نمایندگان صلیب سرخ لبنان وارد فرودگاه بیروت شد.

photo_2023-02-12_01-14-15

حبوباتی با اشاره به اینکه کمک های دولت و مردم ایتالیا شامل چهار پزشک متخصص ارتوپدی و جراحی اورژانس و چهار دستگاه آمبولانس و تجهیزات پزشکی است، مجددا خواستار لغو تحریم های غرب علیه سوریه شد.

وی افزود: اگر این کمک ها مستقیماً به فرودگاه دمشق می رسید، آسان تر بود.

«تمام یوسف» رئیس گروه پزشکی ایتالیا نیز گفت: این کمک ها پیام همبستگی مردم ایتالیا با مردم سوریه است و ما به همراه جمعی از پزشکان، نماینده گروه سان دونادو ایتالیا هستیم که این اقدام را بر عهده گرفت و سعی کرد تا حد امکان در این مصیبت در کنار مردم سوریه باشد.

«علی حمیه» وزیر حمل و نقل دولت موقت لبنان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شنبه اولین هواپیمای کمک های بشردوستانه به سوریه، از سوی ایتالیا بود که در فرودگاه بیروت فرود آمد و حامل کمک های مردمی به مناطق زلزله زده بود. این اقدام در چارچوب تصمیم ما برای گشودن آسمان و مرزهای خود برای تمام هواپیماهای ترابری که مایل به انجام این کار هستند، بود.

پیش از این نیز کاروان کمک رسانی ترکیه شامل ۱۵ کامیون از طریق گذرگاه باب الهوی وارد شمال سوریه شد.

همچنین ۲۲ کامیون امدادی حاوی دارو و اقلام بیمارستانی توسط سازمان ملل متحد عصر شنبه وارد این گذرگاه شد.

سازمان ملل در پنج روز اول زلزله سوریه، ۲۰ کامیون را به مناطق تحت کنترل مخالفان سوریه که از زلزله آسیب دیده بودند، فرستاده بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.