«عرب آیدل» فلسطین را شاد کرد +عکس

۰۱ تیرماه ۱۳،

“محمد عساف” هنرمند ترانه خوان فلسطینی توانست در مرحله نهایی مسابقه تلویزیونی “عرب ایدل” پیروز شود.

 “محمد عساف” هنرمند ترانه خوان فلسطینی توانست در مرحله نهایی مسابقه تلویزیونی “عرب ایدل” پیروز شود.

این برنامه رکورد پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در جهان عرب را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از مردم در شهرها و اردوگاه های غزه و کرانه باختری از طریق مانیتورهای بزرگ در خیابان ها و مراکز پرتجمع، مسابقه نهایی عرب ایدل را پیگیری می کردند.

این برنامه از ۱۳ فروردین با حضور ۱۳ شرکت کننده از کشورهای مختلف عربی در بیروت آغاز و در آخرین مرحله به سه نفر یعنی احمد جمال از مصر، فرح یوسف از سوریه و محمد عساف از غزه رسید اما عساف توانست بیشترین آرای مردم را کسب و عنوان عرب ایدل را نصیب خود کند.

با اعلام پیروزی محمد عساف، خیابان های شهرهای فلسطین غرق شادی و سرور شدند و مردم در خیابان ها به شادی و رقص و پایکوبی پرداختند.  خبرنگار رویترز هم می نویسد: شادی در خیابان های فلسطین شبیه شادی های عید فطر یا فینال جام جهانی بود.

شادی در فلسطین پس از پیروزی “محمد عساف”

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد که پیروزی عساف برای ملت ما در مسیر تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس، افتخار آمیز است.

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی نوشت: دیگر از فلسطین تنها صدای تانک و گلوله شنیده نمی شود. بعد از سال های پر از جنگ و خونریزی، صدای یک جوان فلسطینی همه چیز را تغییر داد. جوانی که توانست با صدایی که تحسین و تعجب همه را برانگیخت؛ تصویر فلسطین را در ذهن ها تغییر دهد.

“محمد عساف” از اردوگاه خان یونس در منطقه غزه توانست رتبه اول مسابقه “عرب ایدل ” را به دست آورد. او با اینکه تنها ۲۲ سال دارد اما صدایش چنان پخته، زیبا و قوی است که طرفداران بسیاری دارد.

شاید بتوان این اتفاق را یکی از اتفاقات بسیار مهم برای فلسطینی ها دانست. اتفاقی که توانست فلسطین را نه به دلیل جنگ و درگیری بلکه به سبب معرفی ستاره تازه ترانه سرایی و موسیقی از این سرزمین به جهان، بر سر زبان ها بیاندازد.

“عرب ایدل” مسابقه ای است که با تست گرفتن از جوانان عرب در کشورهای مختلف برای شناسایی استعدادهای پنهان آواز خواندن آغاز شد و در نهایت براساس رای بینندگان از طریق ارسال اس ام اس یک نفر به عنوان ” عرب ایدل ” یا  “محبوب عرب” انتخاب شد. راه یافتگان به مرحله نهایی علاوه بر مشهور شدن، از حمایت های مالی برای ادامه کار در زمینه ترانه سرایی و موسیقی بهره مند می شوند.

برنامه عرب ایدل در روزهای پایانی هر هفته از شبکه ام بی سی در بیروت پخش می شد.

شادی در فلسطین پس از پیروزی “محمد عساف”

او در آخرین برنامه از عرب ایدل با دو شرکت کننده از سوریه و مصر رقابت کرد. در این رای گیری ها مردم در ۲۲ کشور عربی از طریق پیامک به یکی از شرکت کنندگان رای می دادند ولی در نهایت عساف توانست با اجرای موفق تر ترانه هایی بیشترین پیامک ها را از آن خود کند.

قبل از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، اسماعیل هنیه رئیس کابینه حماس در غزه و دیگر مقامات فلسطینی حمایت و شادی خود را از حضور عساف در مرحله نهایی مسابقه اعلام کرده بودند. بسیاری از بانک ها و شرکت های بزرگ در فلسطین نیز حمایت خود را از وی اعلام کرده بودند.

حتی شرکت های مخابراتی در فلسطین هزینه ارسال پیامک برای رای دادن به عساف را کاهش داده بودند. در روزهای اخیر می شد صدای عساف را از همه ماشین ها، کافه ها و .. در فلسطین شنید. بعضی از کافه های فلسطین هم در ازای هر پیامک به عساف یک فنجان قهوه مجانی به مشتریان خود می دادند.

اگر فلسطین هنوز در اشغال است و گفتگوهای صلح راه به جایی نبرده است و نتانیاهو و پرز و اوباما و … هر روز شعاری سر می دهند اگر حماس و فتح آشتی نمی کنند اما در این میان چیزهای دیگری هم می باشند که بتوانند حداقل لبخندی بر لب های مردم  فلسطین بنشانند و شادی را به قلبشان بیاورد. عساف این کار را کرد.

همه بر این نکته متفق القول می باشند که در میان ادامه جنگ و اشغال فلسطین و بحران سوریه و وضعیت دیگر کشوهای عربی به ویژه بعد از بهار عربی، مسابقه ای مثل عرب ایدل کاری می کند که سیاستمداران کشورهای عربی تا کنون نتوانسته اند انجام بدهند.

پیروزی محمد عساف در مسابقه نهایی “عرب ایدل”

تبلیغات برای محمد عساف در فلسطین

عصر ایران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.