عرصه موسیقی به آشفته‌بازار عجیب و غریبی تبدیل شده

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

امین الله رشیدی در گفت و گو با هنرآنلاین مطرح کرد

امین الله رشیدی گفت: موسیقی در کشور ما مانند یک آشفته‌بازار عجیب و غریب است و هرکس هرکاری که دوست دارد انجام می‌دهد. این موضوع سبب شده است که موسیقی دچار هرج و مرج شود.

امین الله رشیدی،خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز دربارهٔ وضعیت موسیقی گفت: موسیقی در کشور ما مانند یک آشفته بازار عجیب و غریب است و هرکس هرکاری که دوست دارد انجام می‌دهد. خوانندگان چه در عرصه پاپ و چه خوانندگانی که با در جا زدن به تصور خودشان قصد دارند موسیقی سنتی را ارائه دهند فقط براساس افکار شخصی خودشان پیش می روند که نتیجه آن هرج و مرج در موسیقی است.

این خواننده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ما سه نوع موسیقی داریم که شامل موسیقی سنتی، موسیقی پاپ و موسیقی محلی است. موسیقی سنتی یادگار زمان‌های قدیم است. زمانی که اسلام به ایران آمد این موسیقی به سمت موسیقی مذهبی رفت که موسیقی سنتی امروزه به موسیقی مذهبی نزدیک‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی پاپ که موسیقی امروزی و مدرن است از لحاظ شعر و آهنگ قابل قبول نیست و موسیقی دیگر ما موسیقی محلی و مقامی است. موسیقی محلی ایرانی سیاست‌زده شده است و مسئولان صداوسیما بنا به سیاست‌ها و برنامه‌های موردنظر خود این نوع موسیقی را از صداوسیما پخش می‌کنند. ما نیاز به موسیقی‌های به روز داریم. صداوسیما باید توجه کند جامعه در حال پیشرفت است و موسیقی هم باید پیشرفت کند زیرا ما در هزاره سوم زندگی می‌کنیم.

رشیدی افزود: واقعیت این است که در چند سال اخیر آهنگساز خوب نداریم و به همین سبب خلاقیت در موسیقی مرده است و چون موسیقی مناسبی برای ارائه نداریم به همین سبب موسیقی‌های قدیمی دوباره رواج پیدا کرده است. به نظر من وضعیت موسیقی بسیار آشفته است و نیاز به حمایت متولیان فرهنگی دارد زیرا اگر این روند ادامه یابد چیزی از موسیقی ما باقی نمی‌ماند.

امین الله رشیدی در ادامه گفت: متاسفانه در چند سال اخیر موسیقی از مسیر اصلی خود خارج شده است و به دست کسانی افتاده که با موسیقی آشنایی ندارند و این موضوع سبب شده است روز به روز موسیقی‌های غیر اصیل و نامناسب به گوش مخاطبان برسد. مهم‌ترین مساله در حوزه موسیقی این است که ممیزی‌ها برداشته شود البته نه به این معنا که بدون نظارت کتاب یا آلبومی را منتشر کنند بلکه می‌توانند با نظارت دقیق و کارشناسانه آثار مناسب را منتشر کنند تا مردم نیز با اثر خوب آشنا شوند.

این خواننده در پایان گفت: به نظر من باید به پیشکسوتان توجه بیشتری شود زیرا هنرمندان بسیاری برای هنر این مملکت تلاش کردند و باید از آنها تشکر و قدردانی شود. همچنین راه را برای هنرمندان جوان بازتر کنند تا هنر خود را ارائه دهند زیرا اگر نتوانند بعد از سال‌ها تحصیل و کوشش هنر خود را عرضه کنند دچار دلسردی می‌شوند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.