عرضه آخرین دستاوردهای محققان در حوزه سلامت و پزشکی

دکتر مجتبی بلباسی در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری، این پارک فناوری را قطب فناوری در کشور معرفی کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که این پارک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسانده پارک فناوری مازندران به عنوان محور فعالیت های سلامت در حوزه کسب و کار دانش بنیان، مسئولیت سازماندهی، توسعه و پشتیبانی از شبکه علم و فناوری کشور را بر عهده دارد.

رئیس پارک فناوری مازندران با اشاره به میزان واردات تجهیزات پزشکی و دارو به کشور، اظهار داشت: ایران سالانه ۲٫۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی، لوازم آزمایشگاهی و اقلام دارویی وارد کشور می کند در حالی که رتبه تولید علم ایران در حوزه سلامت در منطقه رتبه اول است.
 

وی به برگزاری نمایشکاه ایران هلث (IRAN HEALTH) در روزهای ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه اشاره کرد و یادآور شد: به منظور شناسایی ظرفیتهای بومی کشور در تولید تجهیزات مورد نیاز در عرصه سلامت با همکاری ۱۲ پارک فناوری و ۲۵ مرکز رشد نمایشگاه IRAN HEALTH در روزهای ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
 

بلباسی با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردهایی در حوزه های تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی، نرم افزارهای پزشکی، صنایع غذایی سالم و تجهیزات توانبخشی عرضه می شود، یادآور شد: در بخش نرم افزارهای پزشکی پارکهای فناوری همدان، فارس، قم، گیلان و مازندران، در حوزه تولید غذای سالم ارگانیک پارکهای فناوری کرمان و گیلان، در حوزه تجهیزات پزشکی پارکهای فناوری تهران، سمنان، کرمان، فارس و قم حضور دارند.

 

رئیس پارک فناوری مازندران از ایجاد ستاد ملی نمایشگاه پارکهای فناوری در حوزه سلامت خبر داد و خاطر نشان کرد: این ستاد متشکل از ۳ کمیته اطلاع رسانی، اجرایی و تجاری است و زمینه لازم برای عرضه آخرین یافته های شرکتهای دانش بنیان در حوزه سلامت را فراهم می کند.

 

وی عرضه نرم افزار در حوزه پزشکی، کیت های پزشکی، تولید نانو مواد زیستی، دستگاه های استریل کننده، وسایل یک بار مصرف پزشکی، تجهیزات پزشکی هسته ای، تجهیزات آزمایشگاهی و مکمل های غذایی را از جمله دستاوردهای محققان در حوزه سلامت و پزشکی نام برد. 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.