عرضه برنامه تعیین جهت قبله در هواپیما برای گوشی‌های «آیفون»

فروردین ۱۴۰۳

شرکت «هلال سنگاپور» برنامه‌ای برای گوشی‌های همراه «آیفون» عرضه کرده است که تعیین جهت قبله در هنگام پرواز با هواپیما را برای مسافران مسلمان میسر می‌کند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، مسافران مسلمانی که قصد دارند با هواپیما مسافرت کنند، قبل از سوارشدن به هواپیما می‌توانند مسیر حرکت و مقصد را در برنامه عرضه‌شده توسط شرکت سنگاپوری ثبت کنند تا این برنامه به صورت دقیق زمان نماز و جهت قبله در این ساعت را به وی اعلام کند.

این برنامه با نام «سفرهای هلال» طی ماه‌های آتی به صورت رایگان توسط شرکت «هلال» سنگاپور در دسترس مسلمانان سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

فاضل بهارالدین، مدیرکل شرکت هلال سنگاپور، با بیان این‌که اقامه نماز در هنگام سفر، یکی از مشکلات مهم مسلمانان است، گفت: مسلمانان باید پنج بار در روز نماز بخوانند و این امر در هنگام سفر با هواپیما بسیار مشکل است؛ چراکه تعیین جهت قبله و اقامه نماز مشکلی است که تا به امروز حل نشده بود. ما با طراحی این برنامه ویژه گوشی‌های تلفن، این موضوع را برای مسلمانان حل کردیم.

وی تأکید کرد: اگر به بازار گردشگری اسلامی در جهان توجه کنیم، شاهد افزایش بسیار زیاد گردشگران مسلمان به سراسر جهان خواهیم بود؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند از این بازار استفاده کنند، باید شرایط سفر راحت مسلمانان را نیز فراهم کنند و امکانات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.