عرضه تخم‌مرغ شانه‌ای ۷ هزار تومانی در مراکز توزیع

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

507.jpg

در پی افزایش قیمت تخم‌مرغ در مراکز خرده‌فروشی و بازار مصرف مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار اعلام نمود: در حال حاضر تخم‌مرغ شانه‌ای هفت هزار تومانی در کل کشور در حال عرضه‌ مستقیم است.

هدایت اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار نمود: در حال حاضر تنها دو مرکز در سازمان میادین میوه و تره‌بار در استان تهران برای عرضه‌ مستقیم تخم‌مرغ به قیمت شانه‌ای هفت هزار تومان در اختیار اتحادیه میهن قرار گرفته که اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت هر تعداد مراکزی را برای عرضه‌ مستقیم این محصول تامین کند هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و تخم‌مرغ را حتی به قیمت همه‌شده و نرخ تعیین‌شده وزارت جهاد کشاورزی که شانه‌ای ۷۲۰۰ تومان است، عرضه خواهیم نمود.

وی با اشاره به این‌که عرضه این محصول به قیمت شانه‌ای هفت هزار تومان در سراسر کشور در حال انجام است، گفت: با افزایش مراکز عرضه قیمت تخم‌مرغ می‌شکند.

اصغری گفت: در حال حاضر هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۳۱۰۰ تومان است که اگر ۲۸۵۰ تومان تعیین‌شده جهاد کشاورزی را برای این محصول لحاظ کنیم، قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده با احتساب بها‌ حمل، کارتون بندی، شانه، بها افت شکستگی و توزیع شانه‌ای ۷۲۰۰ تومان می‌شود که در این مراکز ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت همه‌شده عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این‌که شانه‌ای هفت هزار تومان هم قیمت بالایی برای مصرف‌کنندگان است، گفت: تولید‌کننده طی شش ماهه‌ اول سال کیلویی ۱۲۰۰ تومان محصول خود را کمتر از قیمت همه‌شده و با ضرر فروخته است، لذا اکنون که این محصول به قیمت همه‌شده خود عرضه می‌شود با ذهنیت قیمت نرخ اول سال شاید گران به نظر برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار هم‌چنین اعلام نمود: ۳۰ تریلی که حدود ۷۰۰ تن محموله‌ی تخم‌مرغ با مجوز صادرات را دارد هم‌چنان در مرز‌های کشور بلاتکلیف مانده و علی‌رغم دریافت بهای آن از خریداران خارجی از صدور آن ممانعت می‌شود. ضمن این‌که این محصول فاسد‌شدنی است و سریع‌تر باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.