عرضه رقیبی برای عینک گوگل; رایانه ای با ظاهر عینک آفتابی

۱۹فروردین۱۳،

 

در حالی که بسیاری از مردم منتظر عرضه عینک های هوشمند گوگل می باشند یک شرکت دیگر در اقدامی رقابت جویانه جایگزینی برای این عینک ها ارائه کرده است که می توان از همین حالا آن را سفارش داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازندگان عینک اپیفانی می گویند این عینک می تواند به نوعی جایگزین عینگ گوگل باشد. این عینک تازه دارای مزایا و در عین حال محدودیت هایی است.
از جمله مزایای آن می توان به ظاهر بسیار معمولی آن اشاره کرد به طوریکه وقتی فرد این عینک را به چشم دارد هیچ کس نمی تواند فکر کند این عینک در واقع یک رایانه است که به صورت چسبیده.
 
این عینک که توسط آزمایشگاه ورگنس ساخته شده بسیار شبیه عینک های آفتابی معمولی است.
 
 
 
نقطه ضعف این عینک تازه این است که رایانه آن کاری بیشتر از کار یک عینک آفتابی انجام نمی دهد. این عینک می تواند تصاویر ویدیویی از دیدگاه کاربر تهیه کند. درجه سایه که لنز آن ایجاد می کند را تنظیم سازد (یعنی برخورداری از لنزهای گذار رایانه ای). همچنین حافظه این رایانه را می توان تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد.
 
عینک گوگل با اپلیکیشن های گوگل از جمله نسخه های اصلاح شده Google Now ، نقشه گوگل، پست الکترونیکی گوگل(جی میل) و همچنین تعداد بسیاری از دستاوردهای فناورانه سازندگان دیگری غیر از گوگل به بازار خواهد آمد.
 
با این حال عینک اپیفانی می تواند تصاویر ویدیویی بگیرد و داده هایی را ذخیره کند.
 
این عینک به کاربر امکان می دهد این تصاویر ویدیویی تهیه شده را در شبکه های اجتماعی به مشارکت بگذارد. فرد می تواند این تصاویر را بدون آنکه شبیه شخصیت های فیلم "پیشتازان فضا" به نظر برسد تهیه کند.
 
 
اما بزرگ ترین محدودیت  عینک اپیفانی این است که هیچ نمایشگری ندارد. از این رو پس از انکه این تصاویر گرفته شد کاربر باید آنها را در جای دیگری ببیند. این سیستم  همچنین قابلیت های تشخیص صدا،  چت ویدیویی و واقعیت افزوده ندارد و نوتیفیکیشن را نیز اعلام نمی کند.
 
از این رو مقایسه این عینک با عینک گوگل منصفانه نیست. در حالی که عینک گوگل یک زمینه رایانه ای کاملا تازه است اپیفانی دوربینی به همراه حافظه فلش است که شبیه عینک آفتابی به نظر می رسد.
 
با این حال قیمت اپیفانی بسیار کمتر از عینک گوگل خواهد بود. اگرچه گوگل هنوز قیمت خود را اعلام نکرده اما ایپفانی برای مدل حافظه هشت گیگابایتی خود ۳۰۰ دلار قیمت تعیین کرده است.
 
اپیفانی دارای مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی نیز هست.
 
گفته می گردد اپیفانی چند ماه زودتر از عینک گوگل به بازار برسد. گوگل قصد دارد محصول تازه خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ روانه بازار کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.