عرضه روزانه ۱۸۰ خودروی دوگانه‌سوز به بازار مصرف

در پی امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و ون دوگانه‌سوز به طور متوسط روزانه ۱۸۰ خودرو به بازار مصرف تحویل داده می‌شود که طی ۴ سال در حدود ۳۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی بنزین را در برخواهد داشت.

عرضه روزانه ۱۸۰ خودروی دوگانه‌سوز به بازار مصرف

به گزارش ممتاز نیوز، ۱۴ آذرماه سال جاری قراردادی در راستای حمایت از ناوگان حمل و نقل و همچنین افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور و مدیریت بهینه مصرف سوخت به امضای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو رسید.

باتوجه به اینکه مدت زمان اجرای این قرار داد ۸ ماهه است؛ مقرر شده است تا از زمان ابلاغ قرارداد ؛۱۶ آذرماه سال جاری؛ روزانه ۱۸۰ خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف عرضه شود.

براساس این گزارش،‌ ارزش این قرار داد برای تولید ۴۵ هزار خودرو برابر با ۱۹ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار می‌باشد که در سال نخست منجر به صرفه‌جویی بیش از ۱۹ میلیون دلار می‌شود و در سال های بعدی این رقم به با یک رشد ۸ میلیون دلاری به سقف بیش از ۲۷ میلیون دلار می‌رسد.

این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود بدنبال عرضه ۴۵ هزار خودروی دوگانه‌سوز به مصرف‌کنندگان طی ۴ سال، صد و یک میلیون و ۶۴۱ هزار دلار صرفه اقتصادی رقم بخورد.

طبق اعلام شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، با تولید این حجم از خودروی دوگانه‌سوز در سال نخست رقمی در حدود ۵۸ میلیون لیتر و در سال‌های بعدی ۸۰ میلیون لیتر  بنزین صرفه‌جویی می‌شود که در مجموعِ ۴ سال به رقمی در حدود ۳۰۰میلیون لیترمی‌رسد؛ روندی که می تواند با توجه به افزایش مصرف بنزین در داخل،‌ کشور را از تهدید واردات این سوخت رها کند و صادرات فرآورده‌ها را استمرار بخشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.