عرضه «ریتالین» در داروخانه‌ها بدون نسخه ممنوع است

نوشته شده در تاریخ ۲۱/آبان/ – ۱۰:۵۲ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو:

خبرگزاری : رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌ها به هیچ وجه عنوان مجاز نیستند «ریتالین» را بدون نسخه به بیمار ارائه دهند و در صورت مشاهده نیز مردم می‌توانند این موضوع را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، دکتر امیر رامهرمزی، رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو در مورد داروی متیل فنیدات که بیشتر با نام تجاری «ریتالین» شناخته می‌شود گفت: این دارو دارای اثرات مغزی, عصبی و دارای کاربرد در برخی از بیماری‌های خاص اعصاب و روان است و به طور معمول بیشتر برای کودکان و نوجوانان تجویز می‌شود.

وی گفت: با توجه به ضوابط ابلاغی سازمان غذا و دارو به ازای نسخه معتبره صادر شده توسط متخصصان مغز و اعصاب و اعصاب و روان و با ارائه مدارک معتبر شناسائی توسط بیمار یا همراه بیمار در داروخانه‌های منتخب که توسط دانشگاه های علوم پزشکی به شرکت های سراسرس پخش و توزیعی که مجاز به تامین و توزیع دارو می باشند این دارو عرضه می‌شود.

دکتر رامهرمزی خاطرنشان کرد: هر گونه تهیه، نگهداشت و عرضه داروی متیل فنیدات(ریتالین) خارج از شبکه توزیع و ضوابط ابلاغی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مطلقا ممنوع و وزارت بهداشت به هیچ عنوان اصالت، سلامت،کیفیت و ایمنی فرآورده را تایید نمی‌کند و مصرف این دارو به صورت خارج شبکه و یا حتی سوء مصرف آن بدون تجویز پزشک باعث عوارض جبران ناپذیر و غیر قابل برگشت برای بیمار می‌شود.

رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: داروخانه‌ها برای عرضه این دارو به هیچ وجه عنوان مجاز نیستند این دارو را بدون نسخه به بیمار ارائه دهند و در صورت مشاهده نیز مردم می‌توانند این موضوع را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند و با داروخانه هم برخورد جدی می‌شود.

دکتر رامهرمزی در پایان گفت: این دارو تحت پوشش بیمه است و بیمار و یا همراه بیمار برای مصرف و تهیه این دارو باید نسخه پزشکی معتبر داشته باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ناصرعلی مجیدیان:

    اگر از نقد بیزارید چرا نظر می خواهید؟!!!!

  2. ناصرعلی مجیدیان:

    ارجاع دادن بیماران مصرف کننده ریتالین از فروش ان توسط برخی دارو خانه های مشهد به ساعات عصر یعنی اینکه اداره نظارت فقط وقت اداری ممکن است سر برسد ولی شب وعصر بازار داروی مقدمه شیشه جوانان ص!؟دانشجویان دنبال شب زنده داریرا با قیمت های دانه ای ۲۰۰۰ تومان اعصاب محتاجان واقعی دارو را می ازارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.