عرضه سامانه‌ای برای دریافت خبرها خبرگزاریها از طریق تلفن

۲۹ آبان ،

هادی ویسی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این سیستم با فناوری‌های پیشرفته تشخیص گفتار و متن‌خوان خودکار طراحی شده است، افزود: با استفاده از این سیستم کاربران می‌توانند از طریق تلفن خبرها روز را دریافت کنند.

وی با اشاره به عملکرد این سیستم اظهار داشت: کاربران با شماره تلفن خاص که به زودی اعلام خواهد شد، نام روزنامه یا خبرگزاری مورد نظر و موضوع خبری مورد علاقه خود را به سیستم اعلام می کنند و سیستم تیتر عناوین خبری و متن کامل آخرین خبرها درج شده در پایگاه اینترنتی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را از طریق تلفن به صورت صوت عرضه می‌کند.
 

ویسی با تاکید بر اینکه سامانه خبرخوان “نیوشا” از تلفیق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شامل فناوری‌‌های تشخیص خودکار گفتار و تبدیل متن به گفتار (متن‌خوان) طراحی شده است، ادامه داد: این سامانه قادر است عنوان روزنامه یا خبرگزاری و زمینه موضوعی مورد نظر کاربر را به صورت گفتاری به سامانه ارسال کند.
 

وی با بیان اینکه تشخیص داده و خبرها مورد نظر کاربر را از میان خبرها کلیه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از طریق سیستم RSS پایگاه اینترنتی‌ها صورت می گیرد، اضافه کرد: خبرها انتخاب شده از طریق سیستم RSS جدا و از طریق سیسم تبدیل هوشمند متن به گفتار، برای کاربر قرائت می گردد.
 

ویسی با اشاره به مزایای سامانه طراحی شده، یادآور شد: در سیستم‌های تلفنی رایج قادر به تشخیص گفتار کاربر نیستند از این رو هر یک از این ده‌ها خبرگزاری و روزنامه وب پایگاه اینترنتی خبری را با یک شماره خاص مشخص می گردد که اعلام شماره مربوط به هر روزنامه وب‌سایت خبری پس از هر بار تماس تلفنی کاربر، فرآیندی زمان بر خواهد بود.
 

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این طرح، تشخیص گفتار از پشت تلفن توسعه داده شده است، اضافه کرد: نرم افزار تشخیص گفتار تلفنی علاوه بر ارائه خبرها، حاوی منشی خودکار تلفنی مبتنی بر گفتار، سیستم تلفنی انتقادات و پیشنهادات، تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت تلفن، سیستم تلفنی مبتنی بر گفتار برای بانک‌‌ها، سیستم اطلاع رسانی تلفنی مبتنی بر گفتار برای سازمان‌ها و تلفن‌های گویای سلامت (اطلاع‌رسانی پزشکی) است.
 

به گفته وی با استفاده از قابلیت تشخیص خودکار گفتار در این نرم افزار، کاربر می‌تواند درخواست خود را به سامانه به صورت گفتاری بیان کند و سامانه از روی صحبت وی، فعالیت مورد نظر را تشخیص دهد. به عبارتی، در این حالت نیازی به منوبندی و پخش راهنمایی‌های طولانی در هر منو وجود ندارد و کاربر می‌تواند مشابه با حالتی که با یک اپراتور انسانی صحبت می‌کند، با سامانه ارتباط برقرار کند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.