عرضه سیستم ضدسرقت محصولات اندرویدی توسط گوگل

ممتازنیوز:

Android-Device-Manager

در صورتی که شما کاربر آیفون شرکت اپل باشید به احتمال فراوان با سرویس موقعیت یاب آن به نام Find My iPhone که برای پیدا کردن موقعیت گوشی گم شده بکار گرفته می شود، آشنا هستید. کاربران اپل می توانند آیفون گم شده خود را ردیابی کرده و یا در صورت ناامیدی از یافتن آن از راه دور تمامی اطلاعات موجود در آن را به صورت کامل Wipe کنند و از بین ببرند. اما برخلاف کاربران آیفون، کسانی که اسمارت فون های اندرویدی در اختیار دارند تاکنون از همچین قابلیتی در سیستم عامل خود محروم بوده اند و به ناچار دست به دامان نرم افزارهای Anti Theft مانند Where’s My Droid یا Find My Phone شده اند.

پس از تاخیری نسبتا طولانی، گوگل نیز دست به کار شده و با معرفی یک نرم افزار تحت عنوان Android Device Manager کاربران این پلتفرم محبوب را قادر می سازد که گوشی اندرویدیشان را بدون دغدغه و نیاز به نرم افزارهای اضافی پیدا کنند. کاربران محصول جدید گوگل نیز مانند کاربران اپل از این پس قادر خواهند بود تا موقعیت دقیق اسمارت فون (یا احتمالا تبلت اندرویدی) خود را بر روی نقشه مشاهده کنند و یا در نهایت اطلاعات آن را در صورت اهمیت فوق العاده شان از راه دور به حذف کنند.

علاوه بر دو قابلیت ذکر شده، سرویس جدید گوگل این توانایی را نیز دارد که برای پیدا کردن دستگاه از لابلای کتاب ها و وسایل، از راه دور صدای آن را درآورد و با نهایت قدرت اسپیکرهای آن شروع به پخش زنگ هشدار کنند.  اطلاعات دقیق بیشتری در رابطه با چگونگی عملکرد این سرویس در دسترس نمی باشد اما تا حدودی می توان حدس زد که پاسخگوی نیازهای روزمره کاربران اندرویدی باشد.

Android Device Manager در پایان ماه جاری میلادی (حدودا هفته اول شهریور) در دسترس خواهد بود و بر روی تمامی دستگاه هایی که نسخه اندروید آن ها ۲.۲ و بالاتر باشد قابلیت کار کردن را دارد. برای کار با آن نیز لازم است که اینترنت دستگاه فعال بوده و کاربر با اکانت جیمیل خود وارد شود. همچنین برای مدیریت و یافتن دستگاه نیز، گوگل اپ مخصوص آن را بر روی فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی قرار خواهد داد.

geeky-gadgets

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.