عرضه فیلترهایی برای سم زدایی گاز/ تحول در صنعت پتروشیمی کشور

۱۰م دیماه ،

حمزه شامانی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کیفیت گازهای استخراج شده در کشور، افزود: عموما گازهای استخراج شده در کشور به ویژه در منطقه پارس جنوبی ترش و حاوی ذرات گوگردی است.

وی با بیان اینکه گازهای استخراج شده علاوه بر گوگرد حاوی گازهای سمی دیگری است، اظهار داشت: این گازها در کنار ذرات گوگردی به همراه گاز H2S (سولفید هیدروژن) و SO2 (سولفور دی اکسید گوگرد) و سایر گازهای مضر دیگر مانند ناکس است.
 

شامانی با تاکید بر ضرورت جداسازی گاز، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دو فاز پارس جنوبی به سبب اینکه شیرین سازی گاز اقتصادی نیست، گازها در حال سوختن است.
 

این محقق با بیان اینکه مکانیزم اقتصادی برای جداسازی عناصر غیر مفید و شیرین سازی گازها وجود ندارد، ادامه داد: در این راستا با استفاده از نانو لوله های کربنی فیلترهای گازی برای شیرین سازی گازها و جداسازی عناصر غیر مفید آن عرضه کردیم.
 

مجری طرح، اقتصادی بودن این فیلترها از مهمترین مزیت های این فیلترها نام برد و یادآور شد: این فناوری با مقایسه با تکنولوژیهای قدیمی کاراتر و بهره وری آن نیز بالاتر و در عین حال قیمت تمام شده آن نیز پایین است.
 

شامانی خاطر نشان کرد: این فیلترها می تواند گازها را سم زدایی و مجدا این گازها را به فاز مصرف وارد کند.
 

وی با اشاره به نقش فیلترهای گازی در صنایع پتروشیمی، ادامه داد: این فیلترها می توانند صنعت پتروشیمی را در زمینه شیرین سازی گازها متحول کند ضمن آنکه می‌تواند سرمایه گذاری در ۲ فاز پارس جنوبی را توجیه پذیر کند.
 

وی با اشاره به قدرت شیرین سازی این فیلترها اضافه کرد: با نصب راکتورهایی می توان با استفاده از نانو فیلترهای گازی تولید شده گاز ترش را در هر درصدی خالص سازی کرد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.