عرضه مناسب راهکار برون رفت مسکن از رکود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

افزایش تقاضا برای مسکن و عدم عرضه مناسب این کالای سرمایه ای مهمترین عاملی است که سبب ایجاد رکود تورمی و مشکلات موجود در بخش مسکن شده است.

باقر میلانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نوسانات بازارهای غیر رسمی مانند طلا و ارز، فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در همه  بخش های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد و در بخش مسکن نیز سبب افزایش قیمت‌ها همزمان با رکود در معاملات خرید و فروش شد.

وی اضافه نمود: وقتی که بازارهای غیر رسمی در وقت بسیار کوتاهی سبب افزایش دوبرابری سرمایه های مردم می شوند ایجاد رکود تورمی در بخش مسکن طبیعی است.

میلانی خاطر نشان نمود: برخلاف افزایش بسیار صدور پروانه ساختمانی در سال قبل، انتظار ها برعرضه گسترده واحدهای مسکونی در سالجاری برای  بازار مسکن برآورده نشد چراکه iبه سبب تاثیر پذیری از نرخ ارز و رکود ایجاد شده در بخش مسکن ، سازندگان مجبور iبه در پیش گرفتن سیاست انتظار شدند و فرآیند ساخت را iبه کندی انجام دادند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اثرات ارزی سال‌های قبل، افزایش تقاضا برای خرید و یا اجاره مسکن، نرخ تورم و تاثیر تحولات سیاسی در سال آینده سبب ایجاد تلاطمات بیشتر در بخش مسکن خواهد شد.

وی افزود: اگر برنامه‌ریزی درستی برای رفع مشکلات ذکر شده صورت نگیرد احتمال رشد بالای قیمتی در بازار مسکن دور از ذهن نخواهد بود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.