عرضه هر نوع مکمل در باشگاه های بدنسازی ممنوع است

۲۳ آبان ،

مدیر کل نظارت و ارزیابی مکمل سازمان غذا و دارو:

به منظور پیگیری از قاچاق مکمل ها، عرضه هر نوع مکمل در باشگاه های بدنسازی ممنوع است.

دکتر ویدا کاظمی، مدیر کل نظارت و ارزیابی مکمل های سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  قیمت مکمل ها در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است که سبب این امر خارج شدن مکمل ها از لیست تخصیص ارز دولتی است.

وی با بیان این که طرح برچسب اصالت روی مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی برای جلوگیری از قاچاق از امسال آغاز شده است گفت: این امر از اول آبان ماه اجباری شده است و همه کالاهای دارویی باید با بر چسب اصالت به فروش برسند.

 کاظمی با تأکید بر اینکه این امر سبب کاهش قاچاق مکمل ها شده است عنوان کرد: با آغاز این برچسب گذاری آمار قاچاق و عرضه مکمل های قاچاق در باشگاه های بدنسازی کاهش یافته است، به طوریکه پیش از این امر در بسیاری از باشگاه های بدنسازی مکمل های قاچاق و حتی مکمل های دست ساز به فروش می‌رسیدند که نتیجه تحقیقات ما در آزمایشگاه ها بر روی این مکمل ها نشان داد که این مکمل ها حاوی مواد نیرو زا، هورمون ها و ناخالصی ها بوده که عوارضی همچون کبدی، کلیوی برای مصرف کننده داشته است.

کاظمی ادامه داد، با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و سازمان تربیت بدنی عرضه ی هر نوع مکمل در باشگاه های بدنسازی ممنوع شده و در صورت دیدن این تخلف با باشگاه مورد نظر برخورد می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.