عرضه چاپ اولی های مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش روز سه شنبه ایرنا‌، فهرست این آثار که در پنج گروه عرضه خواهد شد به صورت مکتوب در کتابچه ای جهت آگاهی بیشتر بازدید کنندگان آماده شده و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

این آثار در پنج گروه منتخب کتب چاپ اول آماده برای نمایشگاه شامل منتخب پرشمارگان کتب موسسه، منتخب کتب دانستنی های انقلاب، منتخب کتب تجدید چاپ، منتخب کتب بالای چهار بار چاپ به مخاطبان عرضه خواهد شد.

‘حاشیه های مهم تر از متن’ نوشته علی الفت‌پور یکی از آثار منتخب در مورد دانستنی های انقلاب است که در ۳۲۰ صفحه به قیمت ۲۴ هزار ریال برای عرضه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شده است .

در این کتاب سعی شده تا با قلمی روان و زبانی ساده، زوایای پنهان و فراز و نشیب های تاریخ معاصر و مبارزات ملت ایران در قالبی نو و به صورت داستان کوتاه به مخاطب ارائه شود. این اثر حاصل مطالعه در بیش از سی هزار صفحه از کتب مرجع تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرات انقلابیون و تاریخ شفاهی معاصر است؛ که در طول مدت دو سال جمع آوری و تنظیم شده است.

’۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار’ اثر ریحانه درودی نیز آثاری دیگر از این مرکز بوده که در ۱۸۴ صفحه به ۲۲ هزار ریال به چاپ رسیده است .

نگاه به جامعه ایران در پنجاه و سه سال حکومت پهلوی به لحاظ ابعاد و شاخصه‌های درونی، از سطح معیشت و خدمات عمومی و رفاهی گرفته تا وضعیت آموزش و اداره و فرهنگی والبته از زبان و بیان رجال درباری،موضوع این اثر است. این اثر گامی کوچک در جهت ترغیب ساختن خواننده به کشف حقایق مستور است و در پرده تاریخ معاصر نقطه آغازی برای تحقیق و پژوهش جوانانی است که مایلند به دانستن درباره هویت و تاریخ گذشته خود بدانند.

‘یک روز تاخیر’ نوشته مرضیه علیشاهی اثر دیگر در حوزه دانستنی های انقلاب است که در ۱۰۰صفحه و به قیمت ۱۱ هزار ریال چاپ و منتشر می شود.

این اثر شامل داستانهای کوتاهی با موضوع عملکرد ارتشی ها در انقلاب اسلامی است که هر یک از قصه‌ها بر اساس خاطرات نظامیانی است که در جریان وقوع حوادث انقلاب اسلامی حضور داشته و به نوعی درگیر اتفاقات واقعی شده و به ایفای نقشهایی ماندگار و مؤثر پرداخته‌اند.

‘عروس آخر’ تالیف بهمن هدایتی آذری نیز کتاب دیگر در این زمینه است که به قیمت ۱۶ هزار ریال عرضه خواهد شد.

فرح دیبا آخرین همسر محمدرضا پهلوی بود که نقش موثری در جریانات مهم کشور داشت. تاثیر وی در تصمیم گیری های مهم کشور -جشن های ۲۵۰۰ساله و تاجگذاری – و نفوذ وی در دربار از جمله مواردی است که در این کتاب، ضمن تشریح زندگی فرح دیبا و نحوه ورود او به دربار به قلم ساده و روان تحریر شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ **۱۶۳۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.