عرضه ۵۰۰ کتاب از ۵۰ ناشر ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

محمد عظیمی با بیان اینکه «بنا داریم با توان مضاعف در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب مسکو شرکت کنیم و تازه‌های نشر ایران را به مخاطبان این نمایشگاه عرضه کنیم، به خبرنگار مهر گفت: بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، داستان، دفاع مقدس، دین و کودک و نوجوان از ۵۰ ناشر کشورمان در این نمایشگاه به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته خواهد شد.

وی افزود: همچنین پوسترهایی که نمایانگر هنر و معماری ایرانی – اسلامی کشورمان است، با هدف آشنایی بیشتر روس‌ها و دیگر مراجعان به این نمایشگاه توزیع خواهد شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اضافه کرد: فضای غرفه ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب مسکو ۲۴ متر است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان این نمایشگاه و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد، ۱۲ متر آن رایگان است. اجاره ۱۲ متر دیگر هم برای ۷ روز این نمایشگاه کمتر از ۳۰۰۰ دلار هزینه داشته است.

به گفته وی، حسین صفری مسئول دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مهدی اسماعیلی راد مسئول اجرایی نمایشگاه‌های استانی کتاب به عنوان مسئولان اجرایی ایران در نمایشگاه کتاب مسکو، امروز دوشنبه ۱۳ شهریورماه (دو روز قبل از افتتاح نمایشگاه) عازم این شهر می‌شوند.

طرح بیست وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

عظیمی همچنین از برنامه ریزی برای دعوت از ناشران روس جهت حضور در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در سال آتی و فراهم کردن زمینه عقد قراردادهای نشر میان ناشران ایرانی و خارجی در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های جدی موسسه، معرفی کتاب‌های شاخص ایرانی منتشرشده در سال‌های اخیر برای ترجمه به زبان‌های خارجی به ویژه روسی است.

وی با اشاره به روابط خوب دیپلماتیک میان ایران و روسیه، ابراز امیدواری کرد هیأت ایرانی حاضر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تجربه‌های لازم و مورد نیاز را از این نمایشگاه جهت بهره‌برداری در نمایشگاه کتاب تهران اخذ کند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو چهارشنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) در این شهر افتتاح می‌شود و به مدت ۶ روز تا ۱۰ سپتامبر در مسکو دایر است. در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰۰ ناشر از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، اتریش، بریتانیا، ژاپن، ایتالیا، ترکیه، عربستان و بلاروس شرکت خواهند کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.