عروسی و عزا نگیرید/ یک نفر ۲۹ را به کرونا ویروس مبتلا کرد

عروسی و عزا نگیرید/ یک نفر ۲۹ را به کرونا ویروس مبتلا کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم سعی کنند مراسم ‌های ختم، عروسی و غیره را برگزار نکنند و با رعایت فاصله گذاری هوشمند ما را در کنترل این بیماری یاری کنند.

حسین کلانتری روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست ستاد کرونای استان خواستار رصد و بررسی ویژه وضعیت کرونا در شهرستان کهگیلویه شد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انتخاب کارگروه ویژه ای در این خصوص اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کنترل این بیماری تنها با همکاری و همدلی مردم امکان پذیر است، بیان کرد: به عنوان مثال یک نفر که به کرونا مبتلا بود به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب سرایت این بیماری به ۲۹ نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا مسئول و غیر مسئول نمی شناسد، عنوان کرد: کرونا را پنهان نکنید چرا که این پنهان کاری خطرناک است و موجب ایجاد مشکلات زیادی می شود.

کلانتری تصریح کرد: آگاهی ‌بخشی مهم‌ ترین رکن کاری ما در ستاد مقابله با کروناست.

وی خواستار تکمیل و کیفی کردن خدمات پزشکی در نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان  کهگیلویه شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک نفر از کادر اجرایی خود را برای رصد روزانه وضعیت این شهرستان به این منطقه اعزام کند.

کلانتری عامل اصلی ابتلای بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری دو جشن عروسی و یک مراسم ترحیم عنوان کرد و افزود: با همه کسانی که در این ایام عزیزان خود را از دست دادند ابراز همدردی می کنیم و این افراد برای ما هم عزیز بوده ولی انتظار می رود مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با جان خود و سایر شهروندان بازی نکنند.

نماینده ارشد اجرایی استان با تاکید بر اینکه مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است، اظهار داشت: رسانه ها باید با اطلاع رسانی شفاف برخی رفتارهای ناصحیح را که ممکن است موجب خلل در روند پیشگیری از بیماری کرونا باشد تغییر دهند و این کار سختی است که  با درایت خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شود.

کلانتری با بیان اینکه مردم استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی سنگ تمام گذاشتند، گفت: اکنون و در طرح فاصله گذاری هوشمند مردم فکر می کنند وضعیت عادی شده و به صورت دسته جمعی در مراسم های تشییع شرکت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز شرایط عادی نشده است و ما تابع پروتکل ها و شاخص های وزارت بهداشت هستیم، عنوان کرد: مشاغل پر ریسک همچنان اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده قطعا با آنها برخورد می شود.

 

کلانتری با اشاره به مراجعه ۲۰ هزارنفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان، گفت: یک هزار و ۲۵۶ نفر بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۱۸۹ نفر مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۶۷ بیمار بستری تست ۱۲ نفر آنها مثبت است و در حال حاضر هیچ بیمار بدحال کرونایی در ICU نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مهم ترین نقطه قوت ما افزایش نمونه گیری و تست های هدفمند بوده که از شیوع گسترده این بیماری در استان جلوگیری کرده است.

کلانتری بر بیماریابی موفق در سایه افزایش نمونه گیری هدفمند در استان اشاره کرد و گفت: میزان نمونه گیری ها در کهگیلویه و بویراحمد از استان پایلوت کرونا نیز بیشتر بوده و تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ تست انجام شده و رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

وی افزود: به عنوان مثال تست ۳ نفر در باشت مثبت اعلام شد و نزدیک ۱۸۷ تست دیگر از خانواده، بستگان و همکاران این افراد گرفته شد تا روند گسترش این بیماری کنترل شود.

کلانتری بیان کرد: با وجود دغدغه هایی که وجود دارد روند کنترل ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد امیدوار کننده است.

وی به میزان فوتی براثر بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: به ازای هر یک صد هزار نفر یک ششم فوتی در استان اتفاق افتاده است.

استاندار خواستار توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در بین افراد قرنطینه شده در نقاهتگاه های استان شد.

وی تاکید کرد: محل اصلی آسیب ما تجمعات و عدم رعایت مسائل بهداشتی است و اکنون وضعیت در ۶ شهرستان استان رو به کاهش است اما ۲ شهرستان دیگر باید بیشتر توجه کرد.

استاندار در خصوص مدیرانی که در تجمعات از جمله مراسم های عروسی و ترحیم شرکت می کنند، گفت: مدیران باید بیشتر از دیگران به قانون تمکین کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد باید منتظر برخورد قانونی باشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری بیان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان تدابیر ویژه ای در راستای کنترل بیماری کرونا در استان اندیشیده و اجرایی می شود.

گفتنی است که نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار کهگیلویه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد. در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت ویروس کرونا در استان، مسائل شهرستان کهگیلویه در این خصوص نیز به صورت ویژه بررسی شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.