عزم خود را برای مقابله با مفاسد جزم کرده ایم

جام جم آنلاین: رئیس قوه قضاییه تمام مسئولان، رسانه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی را به رعایت حرمت و حفظ شان و جایگاه دستگاه قضایی فراخواند و گفت:‌قوه قضاییه عزم خود را برای مقابله با مفاسد اقتصادی جزم کرده و تابع حرف‌ها و تهمت‌ها نیست.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت: در شرایطی که رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی و برخی افراد که موقعیت خود را متزلزل می‌دیدند، همواره القا می‌کردند که قوه قضاییه برخوردی نخواهد کرد، دادگاه فساد بانکی و پرونده بیمه با عزم جدی مسئولان قضایی برگزار شد و نفس برگزاری این دادگاه در فضای سم‌آلود و ناسالم ایجاد شده علیه قوه قضاییه اقتدار دستگاه قضایی را ثابت کرد.

وی با تاکید بر این‌که شاید برگزاری غیرعلنی جلسات دادگاه‌های فساد اقتصادی موجب شکل‌گیری شایعه و تشویش اذهان می‌شد، افزود:‌ با برگزاری علنی دادگاه‌ها، عزم و اراده قوه قضاییه و مسیر معقول، متین و قانونی دادگاه بر همگان روشن شد. هرچند در خود این دادگاه‌ها برخی متهمان به خیال این‌که می‌توانند به صرف نام بردن از برخی افراد و مسئولان بدون ارائه دلایل و مستندات از خود رفع مسئولیت کنند، اما مشخص است که این مسئله نیز نیرنگ و شگردی جدید برای فرار از اتهامات از سوی آنان است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اعلام این‌که ” اتهام‌زنی کار آسانی است و برخی متهمان تصور می‌کنند حالا که خودشان گرفتار شده‌اند می‌توانند دیگران را نیز با خود به پایین بکشند ” اظهار داشت: در کنار اتهام‌زنی برخی متهمان که البته بر حسب موقعیت آنان امری طبیعی است، متاسفانه برخی رسانه‌ها و برخی افراد صاحب تریبون هنوز هم با وجود این‌که دیده‌اند دستگاه قضایی عزم جدی در برخورد با فساد اقتصادی دارد، باز هم با حرف و حدیث و شایعه‌پراکنی اعلام می‌کنند که دستگاه قضایی چون خودش هم گرفتار است با این مفسده‌ها برخورد نخواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ چه بسا اتهام‌زنی بدون مدرک و مستند متهمان در جریان رسیدگی براساس شگردی باشد که به آنها آموزش داده شده است که البته با برخی تلاش‌های رسانه‌ای در ملتهب و منحرف کردن فضای رسیدگی‌ها نیز همراه است اما قوه قضاییه هرگز از مسیر قانونی و عادلانه رسیدگی خارج نخواهد شد.

وی گفت: قوه قضاییه همچون سایر قوا طبعاً دارای اشکالات و نواقصی است اما در جریان رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی اخیر بخوبی عمل کرده و در هیچ دوره‌ای از دوران حیات این قوه تمام مسئولان آن تا این حد در مبارزه با فساد منسجم نبوده‌اند و باز هم اعلام می‌کنیم که قوه قضاییه گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست و مغرضان بدانند چنین حرف‌هایی هرگز نمی‌تواند ما را از مسیرمان دور کند و آنها هم بیخودی در این راه تلاش نکنند چرا که قوه قضاییه با این حرف‌ها و تهمت‌ها نمی‌لغزد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه فشار کشورهای غربی و عربی و کمک‌های آنان به مخالفان کشور سوریه را نشانه‌ای از تناقض رفتاری غربی‌ها در مواجهه با مقوله حقوق بشر دانست و تاکید کرد: کشورهای عربی هم‌پیمان صهیونیست‌ها و غرب باید بدانند که با کمک به تروریست‌ها و مخالفان کشور سوریه که در خط مقدم مقاومت قرار دارد نمی‌توانند سلطنت و جایگاه خود را حفظ کنند و سرنوشت فراعنه مصر و تونس با توجه به بیداری اسلامی رخ‌داده در منطقه در انتظار آنان است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اسلام (ص)، مبعث را حادثه‌ای بزرگ در تمامی عوالم و نقطه وصل عالم معنا به عالم ماده توصیف کرد و افزود:‌ فهم این‌که چگونه حقیقتی بشری در عالی‌ترین درجات به عالم ربوبی دست می‌یابد از دسترس ما خارج است و نشانگر سیر معنوی پیامبر بزرگ اسلام است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.