عسل ایرانی به‌نام ترکیه وارد بازارهای اروپایی می‌شود

عسل ایران پس از صادرات به ترکیه، در این کشور بسته‌بندی و با برند ترکی وارد بازارهای اروپایی می‌شود.

 

 

عفت رییسی سرحدی – مدیر عامل اتحادیه زنبورداران – در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی دو هزار تن عسل در سال جاری صادر شده است، گفت: با توجه به این‌که عمده عسل صادراتی از طریق پیله‌وری صادر می‌شود، پیش‌بینی می‌شود امسال چهار هزار تن عسل ایرانی صادر شده باشد.

 

 

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که محصول صادراتی حیثیت ملی محسوب می‌شود، باید عسل صادراتی تحت نظارت و کنترل باشد و محصول مرغوب صادر شود تا مشتریان‌مان را از دست ندهیم.

 

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران گفت: عسل به ترکیه صادر می‌شود و ترکیه با بسته‌بندی خودش محصول ایران را به اروپا ارسال می‌کند. هم‌چنین عسل درجه سه برای مصارف شتر و اسب به کشور امارات متحده عربی صادر می‌شود.

 

 

رییسی با ابراز نگرانی از این‌که عسل ایرانی به عنوان کالای باکیفیت باید از نوع مرغوب صادر شود و تحت نظارت باشد اکنون تحت نظارت و کنترل نیست.

 

وی افزود: با توجه به این‌که تنوع اقلیمی و گیاهان دارویی زیادی داریم، عسل ایرانی به عنوان محصول باکیفیت باید جایگاه خود را حفظ کند اما عسل‌های صادراتی درجه یک نیستند که این امر باعث می‌شود جایگاه عسل ایران مخدوش شود.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.