عسگراولادی: انقلاب فرزندان خود را نمی​بلعد/ شریعتمداری: در جریان فتنه ۸۸ نیز بعضی خریده شدند/۱/

۱۴ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای این برنامه گزارشی تصویری از ریزش​ و رویش نیروهای انقلاب پخش شد که تصاویر محو شده​ای از میرحسین موسوی را به عنوان ریزش نیروهای انقلاب نشان می​داد.

عسگراولادی در پاسخ به سوال مجری که نظر او را دربارهٔ عبارت «انقلاب فرزندان خود را می​خورد» پرسید، گفت: انقلاب فرزندان خود را نمی بلعد، بلکه امتحاناتی را بوجود می​آورد که برخی چون آماده نیستند، نمی​توانند از آن عبور کنند. وی با بیان اینکه در راه اسلامی کردن ایران باید در مسیر حق پیش برویم، ادامه داد: وقتی در مسیر حق یک فشاری ایجاد می​شود، اشخاص سست بنیان، عقب گرد می​کنند. این طبیعت انسان است.

حسین شریعتمداری که می​گفت در حضور استاد عسگراولادی نیازی به پا منبری بنده نیست، در ادامه سخنان وی گفت: انقلاب فرزندان خود را نمی​خورد، بلکه فرزندان ناخلف خود را کنار می​زند. ممکن است در انقلاب فرانسه یا روسیه اینگونه بوده باشد ولی در انقلاب اسلامی ایران اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه مردم خط امام و انقلاب را می دانند، افزود: کسانی که از این مسیر خارج شوند، خود به خود از قطار انقلاب بیرون می روند. کسانی که ناخلف می باشند، به هر اندازه که از مسیر بیرون می​​روند، کنار گذاشته می شوند. این​ها کسانی می باشند که می​خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند، در حالیکه با وجود رهبری انقلاب این کار غیرممکن است.

به گفته مدیرمسئول روزنامه کیهان، از ابتدای انقلاب تا کنون، غالب کسانی که از مسیر انقلاب بیرون رفته​اند، نتوانسته​اند همراه انقلاب بیایند و سر بزنگاه بیرون رفته​اند. اگرچه انقلاب ریزش​هایی دارد، اما رویش​های آن بیشتر است. نقد بر عملکردها به معنی ریزش نیست و ریزش برخی خواص هم به معنی ریزش مردم نیست.

ریزش رئیس جمهور و قائم مقام رهبری در ابتدای انقلاب و ریزش برخی نیروها در سال ۸۸ سوال بعدی مجری بود که عسگراولادی در پاسخ به آن گفت: این نام گذاری {ریزش} را بیگانگان کردند و در داخل کشور کسی این را به کار نبرده است. کسانی به تعبیر سردار قلم آقای شریعتمداری از مسیر انقلاب بیرون رفته​اند.

این فعال سیاسی اصولگرا از سه امتحان خدا در قرآن یاد کرد. اینکه مجاهد کیست؟ مجاهد واقعی و مجاهد صابر کیست؟ و از میان آنها کدام یک ناباور است؟

عسگراولادی افزود: اگر از همین دهه فجر آغاز کنیم و سال ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ را ورق بزنیم، می​بینیم که کسانی نتوانسته​اند خودشان را همراه انقلاب نگه دارند. انقلاب بر اساس اعتقاد به ولایت فقیه است. ریزش به معنی بلعیدن فرزندان انقلاب نیست، بلکه از مسیر انقلاب خارج شدن است. آقای بنی صدر به آقای منتظری می​گوید شما در ۴-۵ علم مجتهدی و من در ۳۶ علم مجتهدم! او به امام هم همین را گفت. انقلاب او را کنار نگذاشت، او خودش فراموش کرد که انقلاب برای چی بود. انقلاب برای ولایت فقیه بود.

به گفته وی، انقلاب مجاهد و مجاهد صابر را مشخص می​کند و امتحان بعدی از مجاهد صابر این است که نو آوری داشته باشد. برخی اشخاص یا نوآور نبودند یا نتوانسته​اند با نوآوری همراه شوند.

شریعتمداری هم در ادامه سخنان وی، عسگراولادی را «استاد» خطاب کرد و گفت: کسانی وارد جریان انقلاب شدند که نمی دانستند انتهای این راه چیست و با نگاه​های دیگری وارد انقلاب شده بودند. خبرنگار لوموند در فرانسه از امام پرسید که شما با برخی نظرات ملی گراها موافقت کرده​اید، اما امام می گوید این کذب است. این انقلاب مال من نیست. ما مسیر را مشخص کرده​ایم. یک عده مثل نهضت آزادی و ملی گراها و بنی صدر و قطب​زاده با نگاه دیگری به دنبال انقلاب آمده بودند و نگاهشان تلاطم​های بعدی را نمی پذیرفت.

مدیرمسئول روزنامه کیهان به تفاوت نگاه امام(ره) و نهضت آزاری نسبت به جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بنی صدر تز تعمیم امامت را از قبل از انقلاب داشت اما این تز نمی​تواند با انقلاب همراه باشد.

وی با طرح این سوال که فاعل ریزش {نیروهای انقلاب} معلوم نیست کیست؟ انقلاب آنها را طرد کرده یا خودشان پیاده شدند؟، افزود: این​ها از انقلاب دور شده​اند اما انقلاب آنها را نبلعیده. این تز تئوتوستکی است. کسانی که می​گویند انقلاب فرزندان خود را می​خورد، یعنی انقلاب نسخه​ای نداشته و عده​ای آن را در مسیر خود پیش می​برند و دیگران را کنار می زنند. این در دو سه انقلاب عصر حاضر اتفاق افتاده است اما در مورد انقلاب ایران صدق نمی​کند.

شریعتمداری در ادامه به تبیین نگاه امام نسبت به نهضت آزادی پرداخت و گفت: از نظر امام، آنها صلاحیت برای هیچ کاری ندارند و می فرمایند امروز هیچ تاسفی نمی​خوریم که آنان در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند و انقلاب به هیچ گروهی بدهی ندارد و هنوز هم چوب اعتماد به جریانات لیبرال را می خوریم.

به اعتقاد شریعتمداری، برخی از نیروهای انقلاب وسط راه خریده شدند. در جریان فتنه ۸۸ نیز برخی خریده شدند و رفت و آمد فراوانی داشتند. کما اینکه ۲۰ تن از نظریه پردازان موساد و CIA و MI6  به ایران آمدند و اسنادشان هم هست.

این نشست تلویزیونی همچنان ادامه دارد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.