عسگری: برای رسیدن به جایگاه واقعی ورزش باستانی باید تلاش مضاعفی داشت

۰۵خردادماه،

پس از قبول مسئولیت در فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی؛

رئیس تازه کمیته ارزشیابی و بازرسی فدارسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی ایران گفت: متاًسفانه ورزش باستانی که ریشه در فرهنگ ما دارد از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است.

عباسعلی عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با حضور محمدرضا طالقانی در فدراسیون کشتی پهلوانی خوشبختانه اقدامات مطلوبی در جهت پیشبرد اهداف این رشته صورت گرفته که امیدوارم با حمایت مسئولان ورزش کشور این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ورزش باستانی در فرهنگ ما ریشه دارد و همواره انسانهای بزرگی در زورخانه ها حضور داشته اند به طوری که جهان پهلوان غلامرضا تختی که از هر نظر اسطوره ورزشکاران است کار خود را از گود زورخانه ها آغاز کرد.

عسگری تصریح کرد: اگر انتظار داریم ورزشکاران ما در کنار قهرمانی به لحاظ فرهنگی و منش پهلوانی نیز رشد کنند باید بیشتر از قبل به ورزش باستانی اهمیت بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با چه هدفی در فدراسیون کشتی پهلوانی قبول مسئولیت کرده است گفت: مطمئن باشید هدفی جز خدمت ندارم و با توجه به مسئولیتی که دارم حتماً با حضور در استانهای مختلف به طور دقیق عملکرد آنها را زیر نظر خواهم گرفت تا با ترویج این رشته تاریخی گامی محکم در راه رسیدن به جایگاه واقعی ورزش باستانی برداشته شود و امیدوارم دوستداران و علاقمندان به فرهنگ زورخانه ای، ما را در جهت رسیدن به اهدافمان تنها نگذارند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.