عشق آگاهانه ام به چادر ثمر داده

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

مریم آملی که از خوانندگان پرو پاقرص باشگاه شبانه است خاطره ای را برای ما ارسال کرده است که در مورد چادر و عشق به آن است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛


حتما با سلسه مطالبی با عنوان “خانم‌ها حتما بخوانند” یا محوریت مسئله حجاب که هر شب در مجله شبانه منتشر می‌شود آشنا هستید.

اگر شما دوستان گرامی نیز مطلب، خاطره،دلنوشته و … در مورد مسئله حجاب دارید می توانید به ایمیل bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود شما حتی می توانید در این بخش مطالب دیگر عزیزان را نقد کنید.

———————————————————————

بچه که بودم چادر مشکی خواهر بزرگترم را برمی داشتم و سر می کردم. عروسکم را توی بغل و زیر چادر می گرفتم آن وقت احساس می کردم بزرگتر به نظر می رسم و به قولی خانم شده ام.اصلا از بچگی چادر را دوست داشتم آرزو داشتم یک چادر مشکی داشته باشم. بعدها که بزرگتر شدم ، تقریبا می خواستم بروم کلاس پنجم به آرزوم رسیدم و رسما صاحب یک چادرمشکی شدم.

از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدم .دیگر چادرم شده بود جزئی از وجودم. حتی با اینکه اوایل نمی توانستم آن را جمع و جور کنم و پایین آن حسابی خاکی می شدباز احساس رضایت و لذت خاصی داشتم.

من چادرم را زیاد از حد دوست دارم شاید باور نکنید گاهی اوقات که از بیرون به منزل بر میگردم وقتی چادرم را بر میدارم آن را می بوسم و کنار می گذارم چون تاج افتخار من است و مانند دژی پولادین نگاه های آلوده دیگران را پس میزند ، ضامن حضور همراه با آرامش و سالم من در کارهای اجتماعی است و حریت و آزادی توام با حجاب برایم به ارمغان می آورد.بگذارید برای اینکه عشق به چادرم برایتان باور کردنی بشود خاطره ای برایتان تعریف کنم :

حدود سال ۸۰ یا ۸۱ بود که شایعه آمدن زلزله در شهر ما زیاد بود البته زلزله ای ضعیف هم شهرمان را لرزاند آن زمان در منازل سازمانی زندگی می کردیم یک روز در پا گرد ساختمان با خانم های همسایه درباره زلزله صحبت می کردیم که این سؤال بین ما مطرح شد: اگر زلزله بیاید اولین چیزی که با خود برمیدارید چیست؟ هر کدام از خانمها نظری داشتند ، نوبت به من که رسید با تمام وجود و صداقت کامل گفتم من اول چادرم را بر میدارم بعد دست کودک خردسالم را می گیرم و از زلزله فرار می کنم.

یکی دوتا از خانمها که نسبت به حجاب کم اهمیت بودند رو به من کردند و گفتند : شما چقدر سطحی فکر می کنید فکر شما مال افراد امل است اما من قاطعانه به آنان جواب دادم اگر چادری بودن املی به حساب می آید من به آن افتخار میکنم.

حال پس از سالها حرمت نهادن به چادر و عشق عمیق و آگاهانه نسبت به آن ، درخت عفاف و حجاب به ثمر نشسته و میوه ای شیرین داده است آری دختر نوجوانم علاقه ای وافر و وصف نشدنی به چادر خویش دارد و من با نگاه به قامت محبوب ، به عفاف و حجاب وی احساس غرور و شادمانی دارم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.