عصاره رازیانه سبب افزایش میزان شیر مادران باردار می گردد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

110-4.JPG

غذای یک مادر باردار همان غذای طبیعی سایر اشخاص خانواده است، فقط مصرف مایعات و شیر باید بیشتر شود.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افشاری مسئول مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این مطلب گفت: میزان کالری دریافتی روزانه برای مادران باردار و مادرانی که شیر می دهند نسبت به بقیه حدود ۵۰۰ کالری بیشتر است و چون همه انسانها مخصوصا خانمها در معرض ابتلای به استوبروز(پوکی استخوان) قرار دارند در نهایت مصرف کلسیم در این اشخاص باید افزایش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در این مادران به سبب افزایش مصرف کالری و پروتئین میزان دریافتی این مواد و به طور کل گروههای مواد غذایی مفید در طول روز باید بیشتر باشد.

افشاری با بیان این مطلب که یک مادر باردار و مادری که زایمان خود را انجام داده یک فرد بیمار نمی باش که نیاز به یک رژیم غذایی خاص داشته باشد، گفت: پیشنهاد می کنیم که برای افزایش میزان شیر خود از عصاره گیاهانی مانند زیره و رازیانه استفاده نمایند که هم برای مادر و هم برای نوزاد ضد نفخ خواهد بود.

این عضو هیات علمی در پایان با اشاره به این نکته که هیچ نوشیدنی مناسبتر از شیر و آب برای مادران باردار وجود ندارد، خاطرنشان نمود: هر چقدر محیط زندگی و خانه برای این مادران آرام و بدون استرس باشد به همان میزان این آرامش محیط بر روی ترشح هورمون‌های مادر تاثیر مثبت گذاشته و در میزان شیر و کیفیت آن هم تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت. طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی مادران عصبی، میزان عصبیت به همان میزان که روی کورتیزول خون وی اثر گذاشته و میزان آن را افزایش می دهد بر روی نوزاد هم تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.