عصبانیت نتانیاهو از اجلاس عدم تعهد در تهران+ هشدار صدراعظم آلمان نسبت به تصورات ضد ایرانی صهیونیست ها

به گزارش خبرآنلاین، این عصبانیت تا حدی بود که روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، جمعه، ۱۰شهریور، از قول یک مقام صهیونیستی نوشت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل، تلفن زده و او را از حمله نظامی به ایران برحذر داشته است.
به نوشته این روزنامه اسرائیلی، آنگلا مرکل، در تماسی تلفنی گفته است که باید فرصت بیشتری به موثر بودن تحریم ها و دپیلماسی داده شود، و درباره پیامدهای چنین حمله ای در خاورمیانه هشدار داده است. خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به فشارهای روز افزون بین المللی بر روی اسرائیل جهت بازداشتن این کشور از انجام حمله یک جانبه نظامی علیه ایران می نویسد در این میان ایالات متحده، «به طور خاص موضع خود را در مخالفت با هرگونه اقدام نظامی» روشن ساخته است.
مقامات رژیم صهیونیستی که به نحو کم سابقه ای از برگزاری موفقیت آمیز نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران عصبانی هستند ، در روزهای گذشته با ایراد اظهاراتی که عمق عصبانیت آنها از میزبانی تهران برای بیش از ۱۲۰ هیئت خارجی در تهران در آن مشهود است ، همچنان از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس انتقاد می کنند.
در این راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته در واکنش به برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران ، تهدید کرد که در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک ، پاسخ جمهوری اسلامی ایران را خواهد داد.
نتانیاهو در این باره گفت : در نشست سالانه سازمان ملل با صدای رسا حقایقی را درباره رژیم تروریستی ایران ! که بزرگ ترین تهدید علیه صلح جهانی است ،خواهم گفت.
نتانیاهو در حالی حکومت ایران را تروریستی می خواند که در سابقه اقدامات رژیم صهیونیستی در ۶ دهه گذشته کارنامه بسیار بلند بالایی از ترورهای دولتی و کشتار غیر نظامیان ثبت شده است.
نتانیاهو همچنین با انتقاد از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس حضور ۱۲۰ کشور را در نشست تهران ” لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی ” خواند! و گفت : “آنها (کشورهای شرکت کننده در نشست تهران) به تهران رفته‌اند، جایی که گستاخانه هولوکاست را انکار می‌کنند و برای رسیدن به بمب اتمی به پیش می‌تازند و برای موجودیت اسرائیل خط و نشان می‌کشند و اسرائیل را به نابودی از نقشه جغرافیا تهدید می‌کنند.
همچنین آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز نشست تهران را ” نمایشی ابلهانه ” خواند که تنها نمونه های تاریخی آن در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در زمان استقرار حکومت نازی ها در آلمان برگزار شده است!
لیبرمن همچنین از حضور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نشست تهران نیز به شدت عصبانی شده و در اظهاراتی عجیب و غریب خواستار برخورد با او پس از بازگشت از سفر تهران شده است!
گفتنی است رژیم صهیونیستی بیشترین تلاش خود را مصروف ساخت تا مانع حضور کشورها در نشست تهران شود ، اماحضور بیش از ۳۰ کشور در سطح سران و حضور ۹۰ کشور دیگر از ۱۲۰ عضو جنبش در سطح وزرا و سفرا ، رژیم تل آویو را در نیل به این خواسته خود ناکام گذارد و اظهارات دو روز گذشته مقامات اسراییل ناشی از عصبانیت آنها از برگزاری موفق نشست تهران است.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.