عصر حاضر به داشتن شخصیتی چون امام به خود می بالد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد فخری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : تاریخ اسلام انسان ها و شخصیت های بزرگی را در دامان خود پرورش داده است ولی هیچ یک از این شخصیت ها به اندازه حضرت امام در تاریخ اثرگذار نبوده و تحولاتی به بزرگی حضرت امام (ره) ایجاد نکرده اند.

وی اضافه کرد: امام راحل در عصری ظهور کرد که قدرت مداران بزرگ و کوچک با توسل به زور ، تزویر بی منازعه بر حکومت های خودکامه ادامه می دادند و کسی را یارای پرسش و انتقادهای کوچک نبود ولی امام بزرگوار با پیروی از امام و مقتدای خود حضرت امام حسین (ع) یک تنه به مقابله با دیکتاتودهای و خودکامگان برخاست و توانست میلیون ها انسان تحت ستم را با خود همراه کند.

فخری، استقامت ، پایداری، شجاعت و حق طلبی را از ویژی های امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: حضرت امام (ره) به ملت ایران و دیگر ملت های آزاده جهان آموخت که برای دفاع از حریم حق نباید ترسید.

وی گفت: امام خمینی (ره) به مبارزان راه آزادی یاد داد که قدرت های غیر ارزشی برخلاف آنچه که نشان می دهند، پوشالی و آسیب پذیر و فروریختنی هستند، هیچ قدرتی در مقابل اراده مردم توان مقابله را ندارد، مرددم می توانند با اتحاد و همبستگی و توکل به خدا هر قدرتی را به زانو دربیاورند.

حجت الاسلام فخری با عنوان اینکه ظالمان و خودکامگان همچنان بر ملت های مظلوم فرمان می رانند تاکید کرد: در چنین زمانه ای انسان ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) هستند ، ملت ها برای رهایی از دایره ستم و نابرابری چاره ای جز توسل به ایمان و حفظ اتحاد و همبستگی در مقابل زورگویان ندارند.

افکار و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی مانند دژ مستحکمی است که هر ملتی وارد آن شود از هجمه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مصون خواهد شد.

وی اضافه کرد : ملت های جهان پس از گذشت ۵۰ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد و ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هم اکنون پیام حضرت امام را دریافت کرده اند، بیداری اسلامی و اعتراض های بزرگ در کشورهای اسلامی بیانگر آن است که ملت ها از مکاتب مادی و لیبرالیستی به کلی قطع امید کرده اند، ملت ها به دنبال شیوه حکومتی هستند که در آن انسان ها از حقوقی برابر برخوردارند، دسترنج اقشار ضعیف جامعه نصیب قدرتمندان نمی شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت : امام خمینی متعلق به تمام بشریت است و جهان امروز به این باور رسیده که با پیروی از اندیشه های این عالم بزرگوار می تواند به رشد و تعالی، آزادی و آرامش روح و روان دست یابد .

حجت الاسلام فخری حفظ وحدت و یکپارچگی را پیام امام راحل به ملت ایران دانست و افزود : امام خمینی (ره) حفظ وحدت ، پرهیز از تفرقه افکنی و تقویت اتحاد و یکدلی را رمز موفقیت جامعه دانسته و ملت و مسوولین را به رعایت این مهم فراخوانده است .ک/۳

۸۱۳۵/۵۸۳ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۵۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.