عضوکنفدراسیون فوتبال آسیا:سرنوشت جام حذفی تاثیری درسهمیه ایران درلیگ قهرمانان ندارد

‘ شاهین رحمانی’ روز سه شنبه به ایرنا افزود:‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کسب سهمیه حضور کشورها درلیگ قهرمانان قاره کهن، حداقل هایی از جمله تعداد باشگاه های شرکت کننده و همچنین تعداد بازیهایی که باشگاه های برتردر طول سال باید داشته باشند، تعیین کرده است که در صورت رعایت این حداقل ها، این سهمیه برقرار خواهد ماند و حذف جام حذفی و یا لیگ های دیگر، اثری در کاهش این سهمیه نخواهند گذاشت.

وی ادامه داد: اصولا سهمیه ای که به کشورها داده می شود، به رعایت ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور درلیگ قهرمانان برمی گردد؛ به عنوان نمونه، استرالیا از جمله کشورهایی است که با وجود عدم برگزاری جام حذفی تعداد مشخصی تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

رحمانی درپاسخ به این سوال که تصمیم فدراسیون فوتبال ایران و احتمال برگزار نشدن لیگ حذفی بخاطربازی های تیم ملی منطقی است؟، توضیح داد: به نظر من جدای از جایگاهم در کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای برگزارنکردن مسابقات یک لیگ باید دلایل خیلی محکمی ارایه شود و آن دلایلی که در ایران گفته شده برای حذف جام حذفی نمی تواند کافی باشد.

این کارشناس اضافه کرد: به اعتقاد من برای حل مشکل تیم ملی، حذف لیگ حذفی نمی تواند تنها راه حل باشد،بلکه شاید بتوان آن را آخرین راه حل دانست و اقدامات دیگری می تواند در این زمینه کارگشا باشد.

به عنوان مثال می توان جام حذفی را پس از دیگر لیگ ها برگزار کرد و مسابقات آخر را به جام حذفی اختصاص داد تا با بازی های تیم ملی تداخل پیدا نکند و یا اینکه از حضور بازیکنان ملی پوش در بازی های جام حذفی صرف نظر شود.

وی ادامه داد: ‘کارلوس کی روش’ هم زمانی که در انگلیس بود، هیچگاه ‘استیت کاپ’ و ‘چریتی کاپ’ را حذف نکرد، بلکه تدابیری اندیشید که از تداخل بازی های ملی و دیگر لیگ های آن کشور جلوگیری شود.

مسوولان فدراسیون فوتبال اخیرا اعلام کرده اند که شاید رقابت های جام حذفی را بخاطر فشردگی مسابقات و درفشار قرارنگرفتن بازیکنان تیم ملی در سال جاری برگزار نکنند. یکی از سوالاتی که دراین زمینه مطرح بود،‌این بود که در صورت لغو این مسابقات یکی از سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان اسیا که به قهرمان لیگ حذفی اختصاص دارد،‌ چه خواهد شد؟.

آساق ** ۳۳۵ ** ۱۵۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۳۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.