عضویت اتاق تعاون در شورای پول و اعتبار

۲۰ آبان ،

بینا- وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام برنامه ریزی برای برگزاری نشست مشترک بین تعاونی ها و رئیس جمهور، از مذاکره با رئیس کل بانک مرکزی برای عضویت اتاق تعاون در شورای پول و اعتبار خبر داد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در جلسه با فراکسیون تعاون مجلس بر پیگیری برگزاری نشست مشترک هیئت دولت و تعاونی ها تاکید کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه بعد از ادغام و تاسیس وزارتخانه تازه، فعالیت ها و اقدامات خوب، جدی و نمایانی در جهت توسعه، رشد و بالندگی بخش تعاون انجام داده که ادامه این مسیر، مسلما با همکاری، همدلی، همگرایی و کمک مجلس میسر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه، با بیان اینکه حوزه تعاون در یکسال پیش جهش و رشد مطلوبی داشته است، افزود: توسعه امر تعاون، اولویت اول وزارت تعاون، کار و رفاه است زیرا کار و رفاه اجتماعی در بستر تعاون شکوفا می گردد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه هم اکنون امور بخش تعاون از سوی این وزارتخانه به دقت و به روز پیگیری می گردد، تصریح کرد: بعد از تاسیس وزارتخانه تازه، در تدوین شرح وظایف این وزارتخانه بیشترین اهتمام به بخش تعاون شده است.

وی پشتیبانی، حمایت، تقویت و تلاش در جهت متشکل کردن امور تعاونی ها را ضروری خواند و افزود: برای تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی، بسیج امکانات و تجهیز منابع، همت و همکاری همهی دستگاه های مرتبط ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بخش تعاون در تصویب بودجه سال ۹۲، اظهار داشت: موضوع عضویت اتاق تعاون در شورای پول و اعتبار در دستور کار قرار دارد و در خصوص این موضوع گفتگوهایی با رئیس کل بانک مرکزی صورت گرفته و این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

شیخ الاسلامی با اشاره به تدوین سند توسعه ملی تعاون، افزود: سند توسعه ملی بخش تعاون می تواند به عنوان نقشه راه تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی قرار گیرد. قرار است در نشستی مشترک مشکلات، موانع و مسائل حوزه تعاون با حضور رئیس جمهور و نمایندگان اتحادیه ها و اتاق های تعاون مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن بررسی این موانع ، راهکارهای اجرایی نیز برای رفع آن برداشته شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.