عضو ارشد موتلفه در گفتگو با آریا:در ترکیب دولت چهره شاخصی برای کاندیداتوری وجود ندارد / مشایی کاندیدا نمی شود

خبرگزاری آریا- دولت نمی تواند برای انتخابات کاندیدا معرفی کند زیرا  بی طرفی دولت کاملا از بین می رود و سلامت انتخابات دچار مشکل می شود.
حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا با اشاره به مصاحبه اخیر رییس جمهور می گوید: از سخنان آقای احمدی نژاد می توان دو برداشت کرد اول اینکه مرام و روش و رفتار دولت که توجه به ارزشهای اسلامی و مبتنی بر ساده زیستی و سخت کوشی است استمرار پیدا می کند بنابراین از آنجایی که این مساله از مبانی اصولگرایی است باید گفت قطعا گفتمان اصولگرایی و بازگشت به ارزشها و آرمانهای انقلاب در دولت های بعدی باید یک اصل باشد و از روشهای ساختار شکن پرهیز شود. لذا از این بعد سخنان رییس جمهور درست است.
وی تاکید کرد: قطعا اگر دولت آینده ساده زیستی، سخت کوشی و توجه به ارزشهای دینی ولایت پذیری را نداشته باشد وجه تمایز آن کاملا مشخص می شود و مورد بازخواست مردم قرار می گیرد.
ترقی می گوید: اما از سوی دیگر اگر عناصر و شاکله دولت بخواهند همچنان در قدرت حضور داشته باشند طبیعتا این امر مستلزم چند روش است که یک روش همان روش رییس جمهور روسیه است یعنی  رییس جمهور از یک فرد تابع حمایت کند تا در دور بعد دوباره خودش در راس قدرت قرار گیرد. روش دیگر این است که حرکت انتخابات آینده به گونه ای عمل شود تا  کسانی رای بیاورند که راه و روش و سیاستهای دولت فعلی را دنبال کنند البته منعی برای این مساله وجود ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به نکات مطرح شده  نمی توان سخنان احمدی نژاد را تلاش برای بازنگری و تغییر قانون اساسی قلمداد کرد زیرا برای اصلاح یا تغییر قانون اساسی لازم است فرایندی طی شود که در مدت زمان باقی مانده چنین مساله بعید به نظر می رسد.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر چنانچه دولت بخواهد کاندیدایی برای ریاست جمهور معرفی کند باید دو نکته را مورد بررسی قرار داد در وهله اول این اقدام دولت با توجه اینکه مجری انتخابات است دخالت در انتخابات محسوب می شود یا خیر. البته به اعتقاد ما دولت نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا بی طرفی دولت در انتخابات کاملا از بین می رود و سلامت انتخابات دچار مشکل می شود.
ترقی ادامه داد: اما نکته دوم اینکه اگر معرفی کاندیدا از سوی دولت دخالت در انتخابات تلقی نشود باید دید دولت از چه کسی حمایت می کند یعنی از شخصی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد بنابراین افرادی مرتبط با عناصر انحرافی بعید است مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند طبیعتا رجل سیاسی که شرایط کاندیداتوری را داشته باشند و کاندیداتوری آنها آسیبی متوجه کشور نکنند قصد ورود به انتخابات خواهند کرد که به نظر نمی رسد در ترکیب فعلی دولت چنین فرد شاخصی حضور داشته باشد تا دولت بخواهد بر روی آن گزینه کار کند.
ترقی کاندیداتوری رحیم مشایی از سوی دولت را نیز بعید دانست و گفت: قطعا از قرائن پیداست مشایی چنین قصدی ندارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.