عضو انجمن صنفی صنعت تایر مطرح کرد: برخورداری تایرهای ایرانی از بالاترین سطح استانداردهای اروپایی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو انجمن صنفی صنعت تایر مطرح کرد: برخورداری تایرهای ایرانی از بالاترین سطح استانداردهای اروپایی

عضو انجمن صنفی صنعت تایر مطرح کرد:
برخورداری تایرهای ایرانی از بالاترین سطح استانداردهای اروپایی

پرشین خودرو:عضو انجمن صنفی صنعت تایر با اشاره به چالش‌های این صنعت، بهبود کیفی تولیدات صنعتی را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، اسکندر ستوده اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی تشویق خریداران داخلی برای استفاده از کالاهای ایرانی است که این اتفاق منجر به خودکفایی صنایع و تأمین نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی است.
وی تصریح کرد: در عین حال صنعتگران نیز باید در زمینه بهبود کیفی تولیداتشان تلاش کنند و محصولی را تولید کنند که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.
مدیرعامل شرکت یزد تایر با بیان اینکه تولید صنعت تایر در کشور از مزیت نسبی برخوردار است، افزود: بخشی از مواد اولیه صنعت تایر از مواد پایه نفتی تأمین می‌شود و به همین دلیل تولید این صنعت دارای مزیت نسبی است و دولت باید زمینه صادرات این صنعت را فراهم کند تا از این طریق بخشی از نیازهای ارزی صنعت تایر تأمین شود.
ستوده ادامه داد: صنعتی که کائوچو را به یک محصول تبدیل می‌کند، ارزش افزوده زیادی را ایجاد می‌کند و به این ترتیب از خام فروشی جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشتر کائوچوی مصنوعی مصرفی در صنعت تایر از تولیدات داخل تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها با ظرفیت کامل فعال هستند، ولی صنعت تایر سود‌دهی مطلوبی ندارد در حالی که سود این صنعت باید بیش از نرخ بانکی و تورم باشد تا توجه سرمایه‌گذاران را جلب کند.
ستوده با تأکید بر لزوم فراهم شدن زمینه‌ سرمایه‌گذاری در صنعت تایر، در پاسخ به این سوال که برخی صنایع دیگر مانند سیمان در شرایط اقتصادی فعلی به مرحله‌ای از تولید رسیده‌اند که تمام نیاز کشور را تأمین می‌کنند، چرا صنعت تایر نتوانسته به این مرحله برسد نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت تایر نبود حمایت معقول تعرفه‌ای است و علاوه بر این باید تولید‌کنندگان معتبر خارجی را برای سرمایه‌گذاری در این صنعت جذب کنیم.
عضو انجمن صنعت تایر ادامه داد: بیشتر مواد اولیه مورد نیاز صنعت سیمان از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود در حالی که ۴۵ درصد مواد اولیه صنعت تایر از طریق واردات تأمین می شود.
وی در مورد کیفیت تایرهای تولید داخل نیز گفت: در حال حاضر تایرهای تولید داخل علاوه بر استانداردهای داخلی، از بالاترین سطح استانداردهای اروپایی نیز برخوردار هستند.
ستوده ادامه داد: قیمت پایه صادرات یک کیلو تایر در دنیا ۴ تا ۴٫۵ دلار است و اگر یک کیلو تایر را صادر کنیم می‌توانیم سه برابر آن، مواد اولیه به کشور وارد کنیم و با صادرات، این صنعت در مقابل واردات مواد اولیه گارانتی خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.